Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@01:39:15 GMT

400 هزار تن گوجه فرنگي در قزوين توليد مي شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۱۳۲۹

400 هزار تن گوجه فرنگي در قزوين توليد مي شود

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي قزوين گفت: 400 هزار تن گوجه فرنگي در سال زراعي جاري از مزارع استان برداشت مي شود.

فرزاد خوش اخلاق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال زراعي جاري 6 هزار و 673 هکتار از اراضي کشاورزي استان به زير کشت گوجه فرنگي رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به برداشت نخست محصول از مزارع گوجه فرنگي توسط کشاورزان قزويني، گفت: سطح زير کشت اين محصول در سال قبل هشت هزار و 500 هکتار بود.
مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي قزوين با اشاره به کاهش کشت گوجه فرنگي در اراضي استان بدليل مسايل بازار و کمبود آب و و جايگزين شدن ديگر به محصولات توسط کشاورزان،اظهار داشت: کشت اين محصول در قزوين سه سال قبل به حدود 11هزار هکتار مي رسيد.
خوش اخلاق با بيان اينکه با وجود کاهش قابل توجه کشت گوجه فرنگي در قزوين، توليد اين محصول هنوز از نيازهاي استان فراتر است، اظهار داشت: 300 هزار تن از اين محصول به مصرف نيازهاي روز و همچنين کارخانه هاي فرآوري در استان مي رسد و ساير نيز به استان هاي البرز و خراسان رضوي صادر مي شود.
3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج

۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی تحویل بهره برداران شهرستان آوج تحویل داده شد.

ادوات تحویلی شامل دستگاه‌های کشت مستقیم، سمپاش، کیزل پکل است که حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید این ادوات پرداخت شده است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین در ۱۰ محصول زراعی شامل گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته و در۶ شهرستان و ۴۲۰ روستای استان در حال اجراست که سه هزارو ۷۵۰ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند