Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس مصوب کردند در هر حوزه قضایی شعبه ای برای رسیدگی به جرایم کودک ‌آزاری تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه ۹ مرداد و در بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در ماده 28 مصوب کردند، رئیس قوه قضائیه به پیشنهاد رئیس‌کل دادگستری استان و به تناسب امکانات- ضرورت و تجربه- تبحر و سابقه قضات در هر حوزه قضائی شعبی از دادسرا و دادگاه کیفری و دادگاه خانواده را جهت رسیدگی به جرائم و دعاوی موضوع این قانون اختصاص خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاص این شعب مانع رسیدگی به سایر پرونده‌ها نیست.

 

طبق ماده 29- رسیدگی به وضعیت مخاطره‌آمیز موضوع این قانون جز در مواردی که در صلاحیت دادگاه کیفری است در دادگاه خانواده و با ارائه گزارش مددكار اجتماعي بهزيستي يا واحد حمایت دادگستري و حضور مددکار اجتماعی انجام مي‌شود. این امر مانع از انجام تحقیقات دادگاه نخواهد بود.

 

براساس ماده 30- علاوه بر جهات قانونی برای شروع به تعقیب موضوع قانون آيين دادرسي كيفري موارد زير نيز از جهات قانوني برای شروع به تعقيب يا اتخاذ تدابير حمايتي مقرر در اين قانون مي‌باشد:

الف) تقاضای طفل و نوجوان؛

ب) گزارش‌ها و درخواست‌هاي مكتوب يا شفاهي که هویت گزارش‌دهندگان و نویسندگان آنها مشخص نیست در صورتی که دارای قراین معقول و متعارف باشد.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آمریکا روزنامه های ورزشی نماز جمعه اوقات فراغت روزنامه فوتبال ایران بهرام قاسمی وزارت خارجه هرمزگان شعبه جرایم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریالی یک برنج فروشی در بندرانزلی

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، پرونده گرانفروشی ۱۵۰۰ کیلوگرم انواع برنج بسته بندی در شعبه اول بدوی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر انزلی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: شعبه پس از بررسی پرونده نداشتن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و مدیر فروشگاه را به پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

امینی تصریح کرد: بازرسان اداره صنعت معدن تجارت در بازرسی از فروشگاه، این گزارش را تهیه و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال کردند.

کد خبر 6062317

دیگر خبرها

  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • رسیدگی فوری و ابلاغ ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید | سخنگوی دولت خبر داد؛ افزایش جریمه رانندگی تصویب شد
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • جریمه ۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریالی یک برنج فروشی در بندرانزلی
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری