Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان گفت: مدرسه نمونه امام علی (ع) با امکانات کامل دراختیار دانش آموزان نمونه گرگان قرار میگیرد بنابراین آدرس غلط دادن به مسئولان خیانت به دانش آموزان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ محمد حسین کمیلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که در آموزش و پرورش گرگان برگزارشد، اظهار کرد: این تصور غلط است که خیر آجر، سیمان و آهن را روی هم بگذارند که تحویل آموزش و پرورش بدهند بلکه کار و هدفشان ارتقاءکیفیت تربیت در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتقاء علمی آینده سازان در استان با کمک مسئولان استانی ، مجمع خیرین مدرسه سازو همه مسئولان انجام می شود و باید در این راه سرمایه گذاری کنیم و ولی از طرف دیگر در سازماندهی مسئولیت ها نباید در کار مسئولان دخالت کرد .

راه های بیراهه را جلوی مسئولان قرار دادن خیانت است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان با بیان باید برای تعلیم و تربیت آستین بالازد، با انتقاد از برخی اظهارنظرها در فضای مجازی پیرامون ساخت مدرسه نمونه امام علی (ع) در روستای محمدآباد، گفت: اگر ما می خواهیم به جامعه کمک کنین نباید نق بزنیم و و راه های بیراهه را جلوی آموزش و پرورش قرار دهیم و در فضای مجازی بزرگنمایی کنیم چرا که با این کار به دانش آموزان خیانت می کنیم. چرا که مسئولان را از کار اصلی خود باز می داریم.

وی ادامه داد: همه ما می خواهیم آینده ای شکوفا برای دانش آموزان فراهم شود لذا تلاش کرده ایم مدرسه های استاندارد در استان بسازیم .

مدرسه نمونه امام علی (ع) با امکانات کامل دراختیار دانش آموزان نمونه گرگان

وی با اشاره به ساخت دبیرستان امام علی (ع) به همت بنیاد فرهنگی دکتر عباس مصلی نژاد در روستای محمدآباد گرگان، یادآورشد: این پروژه عظیم آموزشی در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع، زیربنایی آموزشی به مساحت 2 هزار و 800 متربع ، 800 متر مربع فضای ورزشی و 200 متر سایر فضاها از سال گذشته کلنگ زنی شد و در20 شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

کمیلی شیوه ساخت این پروژه راصددرصد درصد با نظرخیر بیان کرد و گفت: این پروژه دارای 16 کلاس درس است با امکاناتی نظیر کتابخانه دارای مخزن، نمازخانه، آزمایشگاه‌های مجهز فیزیک و شیمی و کارگاه کامپیوتر و سالن آمفی تئاتر است و ما دخالتی در ساخت آن و نوع بهره برداری آن نداشتیم .

این مقام مسئول افزود: تعداد دانش آموزانی که می توانند از این مدرسه استفاده کنند بیش از 500 نفر می باشد که به خواست خیر دانش آموزان نمونه دولتی و یا تیزهوشان خواهد بود .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمین از سوی اهالی روستای محمد آباد اهدا شده است، بناست با مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش بتوانیم شرایط تحصیل تعداد بیشتری از دانش آموزان این روستا را در این مدرسه فراهم کنیم .

کمیلی یادآورشد: خیرین نه برای متمکنین مدرسه می سازنند و نه برای فقرا بلکه برای همه دانش آموزان بدون در نظر گرفتن اصالت و اصل و نصبشان مدرسه می سازند.

ایجاد تراکم تردد در جاده محمد آباد گرگان برای عدم انتقال دبیرستان نمونه گرگان درست نیست

وی اضافه کرد: منتقدین برای جابجایی مدرسه نمونه از داخل شهر گرگان به خارج از شهر تراکم تردد را بیان می کنند در حالی که اصلا چنین چیزی وجود ندارد. تراکم مدارس کوی ویلا و .. به مراتب بدتر از جاهای دیگر است که بایدفکری به حال آن کرد.

این مقام مسئول افزود: پیش از این پینشهاد داده بودیم در غرب گرگان و در روستای لمسک مجتمع های آموزشی ساخته شود و مدارس سطح گرگان به آنجا منتقل شود و مکانی به نام "فرهنگ شهر" و در دامان طبعیت در آن ساخته شود که تاکنون انجام نشده است .

وی با بیان اینکه ساخت مدارس جدید باید با آینده نگری انجام شود، افزود: بدون شک در آینده ای نزدیک روستا محمد آباد به گرگان ملحق و جز محلات آن خواهد شد.

کمیلی گفت: مدرسه 6 کلاسه  با نام خانم علیزاده در این روستا در حال ساخت است که برای دانش آموزان دختر این روستا در نظرگرفته شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همچنین از ساخت سایر پروژه های خیری در گرگان خبرداد و افزود:  2 باب  مدرسه 16 کلاسه در عدالت 19 (سجادیه سابق) و 14 کلاسه با نام "ام البنین شفقت" در کاشانی مهرماه امسال به دانش آموزان گرگان تحویل داده می شود .

ساختمان اداره آموزش و پرورش به ایرانشهر منتقل نمی شود

وی در خصوص انتقال اداره گرگان به مدرسه ایرانشهر و تخریب ساختمان اداره آموزش پرورش گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی که وجود دارد به هیچ وجه این کار انجام نمی شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان در خاتمه با بیان اینکه مدرسه ایرانشهر به عنوان مدرسه ماندگار ثبت ملی شده استف گفت: انتظار داریم این مدرسه تاریخی که در سال 1317 تاسیس شده و در سال گذشته مرمت و بازسازی شده است، به موزه موزه فرهنگ گرگان تبدیل شود .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان