Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تیم ۷نفره ی دانش آموزان ایرانی اعزامی به چهاردهمین دوره ی مسابقات بین المللی ریاضیات IMC UNION سنگاپور با کسب ۲مدال طلا، ۲مدال نقره و ۳مدال برنز برگ زرین دیگری بر افتخارات علمی کشورمان افزودند.

امیررضا عرب سرپرست تیم اعزامی گفت: چهاردهمین دوره ی مسابقات IMC UNION با شرکت حدود هزار و 500 دانش آموز از ۲۰ کشور جهان و از روز ۴مرداد در کشور سنگاپور آغاز و تا روز ۸مرداد ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره، مریم ولی(اصفهان) و کیمیا نوروزی(تهران) صاحب نشان طلا، آرمین امامی(اصفهان) و محمدحسین رضایی(تبریز) صاحب نشان نقره و ترانه بنا(تهران)، محمد صدرا زارعی(تهران) و مهدی نیکوپور(تهران) صاحب نشان برنز شدند.

سرپرست تیم اعزامی اضافه کرد: از ویژگی های بارز این مسابقه می توان به مسایل زیبا و چالش برانگیز آن که راه حل های خلاقانه ای دارند و هم چنین به برنامه های متنوع علمی و فرهنگی جانبی آن اشاره کرد.

عرب گفت: در ۶دوره ی حضور ایران در این مسابقات، ۹۳دانش آموز ایرانی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در این رقابت شرکت کرده اند که حاصل آن کسب ۸۷مدال رنگارنگ شامل ۲۳مدال طلا بوده است.

وی افزود: دانش آموزان ایرانی پس از موفقیت در آزمون های انتخابی و گذراندن دوره ی آماده سازی در مرکز پرورش ریاضی پژوهان خلاق به این مسابقات اعزام شدند.

این ریاضی دانان نوجوان کشورمان امروز سه شنبه ۹مرداد به میهن اسلامی بازمیگردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افتخارات دانش آموز مسابقات ریاضیات تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد