Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@12:32:56 GMT

حسن خلق یکی از شرایط قبولی دعا است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۱۴۹۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در سلسله جلسات سخنرانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به شرایط قبولی دعا گفت: اعمالی که انسان انجام می‌دهد دو مرحله دارد، مرحله اول صحت و مرحله دوم قبولی آن است.

وی افزود: صحت و درستی اعمال مراجع و بزرگان دین در کتاب‌ها و رساله‌ها بیان شده، اما آنچه مهم‌تر است قبولی این اعمال و عبادات در نزد پروردگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) به همراه فرزند بزرگوارشان حضرت اسماعیل(ع) خانه خدا را بنا کردند، دعایی خواندند که در آیه 127 سوره بقره به آن اشاره شده است.

کارشناس علوم اسلامی کشور افزود: ایشان در این دعا فرمودند: « خداوندا این خدمت را از ما قبول فرما، که تو شنوا و دانایی.»

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) در طول زندگی گهربار خود بسیار انفاق می‌کردند، گفت: شخصی از این امام همام سوال کرد که چقدر و تا چه زمان انفاق می‌کنید؟ حضرت در جواب فرمودند اگر می‌دانستم یکی از این انفاق‌ها مورد قبول است از انفاق کردن دست می‌کشیدم.

این کارشناس دینی افزود: یکی از شرایط قبولی دعا اعتقاد است. یعنی کسی که عملی انجام می دهد باید به نبوت، معاد، توحید و ... اعتقاد داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اخلاق و عبادت را از دیگر شرایط قبولی دعا برشمرد و گفت: اسلام مجموعه‌ای از احکام، اخلاق و اعتقادات است اگر یک قسمت از این شرایط را نداشته باشیم در قبولی اعمالمان خلل وارد می‌شود.

وی افزود: امام رضا(ع) فرموندند: اگر کسی نماز بخواند و زکات پرداخت نکند نمازش مقبول نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه به شرایط اقتصادی امروز جامعه اشاره کرد و افزود: مال حرام و شبهه‌دار موجب عدم قبولی اعمال انسان می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مشهد مقدس حرم مطهر رضوی خبرگزاری صدا و سیما رواق امام خمینی رفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام

دریافت 84 MB

به گزارش خبرنگار مهر، هرمزگانی‌های دلداده در مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت با حضور در چایخانه حرم مطهر رضوی به زائرین و مجاورین حضرت رضا علیه‌السلام خدمت خالصانه کرده و بزم نوکری این آستان مقدسه شرکت کردند.

کد خبر 6096480

دیگر خبرها

  • «نیچروان بارزانی» با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • عکس| ماجرای شعری که تتلو برای حضرت علی(ع) سروده چیست؟
  • (ویدیو) اقدام جدید و عجیب امیر تتلو در زندان؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی
  • همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • (ویدئو) تتلو باز هم خبرساز شد؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام