Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دادگستری در دیدار با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی با اشاره به پایش و ارزیابی حقوق کودک در سطح ملی گفت: در زمینه حقوق کودک به طرف کمال و جامعیت قوانین حرکت می‌کنیم. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری در دیدار با یوحنا سوزانا یم بیسه وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی ضمن عرض خیرمقدم به هیات عالی رتبه اعزامی این کشور اظهار کرد: امیدوارم در چند روزی که در ایران تشریف دارید از این سفر لذت کافی را ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی پس از معرفی همکاران خود در وزارت دادگستری ادامه داد: بی تردید این رفت آمد‌ها بین کشور‌های دوست و مسلمان باعث انتقال تجارب خواهد شد و کمکی برای برداشتن قدم‌های بلندتر در جهت صیانت از هموطنان به ویژه کودکان و بانوان است.

آوایی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می‌رود، شاید همین یک جمله تبیین نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی گفت: با وجود سنخیت‌های فکری فرهنگی و عقیدتی این روابط و همکاری بین دو کشور بسیار موثر است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و قانون حمایت از کودکان و نوجوان بی سرپرست و بدپرست و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را داریم که در صحن مجلس در جریان تصویب قرار دارد. ما در این زمینه به طرف کمال و جامعیت قوانین حرکت می‌کنیم. ضمن اینکه اقتضائات زمان و شرایط اجتماعی تغییر در قانون را می‌طلبد.

آوایی خاطرنشان کرد: وزارت خانه‌هایی مثل آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی، امور خارجه، وزارت اطلاعات، ورزش و جوانان و بهداشت با ما در زمینه حقوق کودک همفکری و همکاری دارند، افزون بر این ترویج احترام به شخصیت کودک، پایش و ارزیابی حقوق کودک در سطح ملی، همکاری با سازمان‌های بین المللی به منظور ارتقاء حقوق کودک از اهم اهداف تعیین شده است.

آوایی افزود: امیدواریم در چارچوب همکاری هایمان بتوانیم این اهداف مشترک را تقویت کنیم و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم از کودکان مظلوم میانمار و فلسطین حمایت کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد:اجلاس منطقه‌ای آموزش حقوق کودک در بین کشور‌های اسلامی حدود دو ماه دیگر، در ایران برگزار می‌شود و امیدواریم از کشور شما نیز دوستانی، در این برنامه حاضر شوند.

در ادامه وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی ضمن تشکر از استقبال گرم و صمیمی از این هیات در وزارت دادگستری تصریح کرد: ان شالله با امضای یادداشت تفاهم می‌توانیم همکاری بیشتری در جهت حمایت از کودکان و توانمندسازی زنان داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که شما به نقش زنان با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) اشاره کردید، ما در این زمینه مسئولیت سنگینی داریم و انشالله بتوانیم به هدف توانمندسازی زنان و حمایت از حقوق کودکان دست یابم.   وزیر دادگستری پس از سخنان وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی اظهار کرد: من اعتقاد ندارم که از مجامع بین المللی نباید استفاده کرد اما به نظر بنده مجامع خودمان نیز ظرفیت هایی دارد که باید از آن استفاده شود، مجامع بین المللی در موضوعات مختلف از جمله زنان و کودکان نگاه یکسانی ندارند، بنابراین این وضعیت بین المللی رسالت ما را در این حوزه بیشتر و سنگین تر می کند.

وی ادامه داد"اراده و عزم شما در این راه سختی که در پیش دارید را تحسین می کنم، امیدواریم این سفر زمینه ادامه همکاری ها را عمیقتر کند.

  گفتنی است در ادامه تفاهم نامه‌ای بین وزیر دادگستری کشورمان و وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی منعقد شد.
انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه وزیر دادگستری سید علیرضا آوایی دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیروهای امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی تشکر کرد. متن پیام احمد وحیدی به شرح ذیل است:

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست و جوی نیروهای امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیروهای انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست و جو را آغاز کردند.

نهایتاً مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

کد خبر 6095748

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان