Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در پی اظهار‌نظر رییس‌‌جمهور این کشور درباره تمایلش به مذاکره بدون پیش شرط با ایران، فهرستی از پیش شرط‌ها را برای دیدار با مقامات ایران مطرح کرد. 

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان بی سی» گفت: اگر ایرانی‌ها تغییرات بنیادینی در نحوه رفتارشان با مردمشان نشان دهند و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده‌شان را کاهش دهند و بپذیرند که وارد یک توافق هسته‌ای دیگر شوند که واقعا به منع گسترش سلاح بی‌انجامد، رییس‌جمهور ما گفته که آماده نشستن و مذاکره کردن با آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران ملاقات کند، گفت: «من قطعا آماده‌ام با رئیس‌جمهوری ایران دیدار کنم، اگر وی مایل به این کار باشد و این ملاقات نیز بدون هیچ پیش‌شرطی خواهد بود».

ترامپ افزود: «من قطعا خواهان ملاقات با ایرانی‌ها هستم اگر آنها بخواهند. نمی‌دانم آیا در حال حاضر آمادگی چنین کاری را دارند. من به توافق با ایران پایان دادم. توافقی مضحک بود. معتقدم که آنها احتمالا به دنبال دیدار هستند و آماده‌ام هر زمانی که بخواهند با آنها ملاقات داشته باشم».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مایک پومپئو مذاکره ایران و آمریکا سی ان بی سی روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا