Web Analytics Made Easy - Statcounter

عناصر تروریستی داعش در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا مساحتی کمتر از ۵۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب غرب استان درعا در منطقه «حوض الیرموک» علیه عناصر تروریستی داعشادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده ها سوری و روسی ساعتی قبل، حمله گسترده ای را از حومه شهرک عابدین علیه مواضع تروریست های داعش انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک راهبردی «معربه» را به کنترل در بیاورند.

 

به گزارش مشرق، در جریان درگیری ها برای پاکسازی این شهرک، حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ با آزادسازی این شهرک، ارتباط تروریست های داعش با جولان اشغالی به طور کامل قطع شد.

شهرک معربه در  عمق جنوب غربی استان درعا واقع شده است و در حال حاضر تروریست های داعش تنها شهرک های بیت اره و کیا و مزارع حومه را در منطقه حوض الیرموک در اشغال دارند.

نیروهای ارتش سوریه ساعاتی قبل هم توانستند شهرک های عابدین و الشجره را به کنترل درآورند تا مناطق تحت اشغال تروریست های داعش در منطقه حوض الیرموک در جنوب غرب استان درعا به حدود ۴۰ درصد کاهش یابد.

عناصر تروریستی داعش در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا مساحتی کمتر از ۵۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند و یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه به شدت مواضع آنان را در این محور هدف قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، با پیشروی‌های به دست آمده، بیش از ۹۸ درصد از خاک استان درعا به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است و عناصر تروریستی داعش فقط یک درصد مساحت این استان را در اشغال دارند.

سایر عناصر تروریستی در مساحت ۵۰ کیلومتر مربعی در مناطق مصالحه شده حضور دارند که یک درصد از خاک استان درعا را شامل می‌شود و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !

  به گزارش  پارس نیوز ، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.   این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

 بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

منبع : تسنیم

     

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.     

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه