Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@14:03:42 GMT

سیاست‌های جدید بانک‌مرکزی بزودی اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۲۱۰۷

سیاست‌های جدید بانک‌مرکزی بزودی اعلام می‌شود

 «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عنوان کرد: رییس کل بانک مرکزی به تازگی شروع به کار کرده و این طبیعی است که سیاست‌های متناسب با شرایط جدید را تهیه کند.

وی اظهار داشت: حتی اگر رئیس کل قبلی بانک مرکزی نیز روی کار بود با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نیازمند سیاست‌های جدید متناسب بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که در این هفته سیاست‌های اقتصادی توسط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت پیشنهاد شود.

عزم دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در این سفر یک روزه مشکلات پیش روی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بررسی خواهد شد، گفت: عزم و اراده دولت این است که همه مشکلات پیش روی بازسازی را برطرف کند.

وی مردم کرمانشاه را مرزداران غیور ایران اسلامی خطاب کرد و اظهار داشت: یکی از حوادث تلخ دوران جمهوری اسلامی زلزله آبان ماه سال گذشته کرمانشاه بود که خسارت‌های بسیاری به همراه داشت، اما در کنار این تلخی انسجام ملی ملت ایران به نمایش درآمد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه پس از وقوع این زلزله مردم و نخبگان جامعه به سمت کرمانشاه شتافتند و با تمام وجود همدردی کردند، گفت: اگر برای تمام مشکلاتی که برای کشور پیش می‌آید همچون مسائل اخیر هم این انسجام را داشته باشیم می‌توانیم همه موانع را پشت سر بگذاریم.

جهانگیری با بیان اینکه زلزله علاوه بر پیامد‌های اقتصادی، پیامد‌های سیاسی و اجتماعی در پی داشت، ادامه داد: در این زلزله همه نهاد‌ها و مقام‌های رسمی کشور در لحظات نخست زلزله در کنار مردم بودند و برای حل مشکل آن‌ها تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای بازسازی مناطق زلزله ۲ برنامه اسکان موقت و اسکان دائم را اجرا کرد، گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه برای نخستین بار اسکان موقت با کانکس را برای زلزله زدگان انجام دادیم و در یک اقدام بزرگ در مدتی کوتاه ۱۵ هزار کانکس را در منطقه برپا کردیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ۳۰ هزار واحد شهری و رستایی در زلزله اخیر تخریب شده اند و بیش از ۶۰ هزار واحد نیز نیاز به تعمیر دارند، اظهار داشت: امروز پنج هزار واحد روستایی تکمیل شده به بهره برداری می‌رسد و مابقی واحد‌ها نیز به سرعت به بهره برداری خواهند رسید تا در زمستان هیچ واحد تکمیل نشده‌ای روستایی باقی نماند.

آخرین سفر جهانگیری به کرمانشاه مربوط به ششم آذر ماه سال گذشته بود که با هدف بررسی و ارزیابی روند امدادرسانی و حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده و همچنین اطلاع از نحوه اجرای برنامه بازسازی خانه‌های تخریب شده صورت گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک مرکزی معاون اول رئیس جمهور دولت جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش آزاد ۱۷ میلیون دلار در افغانستان

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده که فردا (سه‌شنبه، ۷ حمل) ۱۷ میلیون دالر را طی داوطلبی به طور لیلام به فروش می‌رسد. 

دفتر مطبوعاتی بانک مرکزی افغانستان امروز (دوشنبه، ۶ حمل) با نشر مطلبی در شبکه اکس از از بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجد شرایط تقاضا کرده تا در این داوطلبی اشتراک نمایند. 

‏این بانک گفته است در داوطلبی‌های لیلام اسعار تسویه قسمی معاملات مجاز نیست، برندگان داوطلبی مکلف‌اند تا در مدت معینه، پول معامله خویش را یکبار به طور نقد تحویل بانک مرکزی افغانستان نمایند. 

قابل ذکر است که پیش از این نیز بانک مرکزی افغانستان به منظور حفظ ثبات ارزش پول افغانی میلیون‌ها دلار را از طریق لیلام به فروش رسانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • وزیرخارجه راهی عشق‌آباد شد/ امیرعبداللهیان: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • فروش آزاد ۱۷ میلیون دلار در افغانستان