Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی کلانتری با صدور حکم دیگری برای یکی دیگر از موافقان سرسخت تراریخته، پازل موافقان "تراریخته" در سازمان محیط زیست را تکمیل کرد! ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ اجتماعی محیط زیست نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ عیسی کلانتری طی حکمی، پازل موافقان تراریخته در سازمان محیط زیست را تکمیل کرد و محمود تولایی رئیس مرکز ژنتیک ایران را به‌عنوان رئیس کارگروه تخصصی ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حکم کلانتری خطاب به تولایی آمده است: "به منظور برخورداری از تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، از تاریخ صدور این ابلاغ، به مدت دو سال به عنوان رئیس کارگروه تخصصی ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب می‌شوید."

لازم به یادآوریست محمود تولایی از اندک موافقان سرسخت تراریخته است که طی چند سال گذشته در بیان چرایی دفاع خود از لزوم ترویج، توسعه و کشت محصولات دستکاری شده ژنتیکی در داخل کشورمان به ارائه دلایل عجیب شهرت دارد؛ از جمله این دلیل وی در ادعای بی‌خطر بودن مصرف محصولات دستکار‌شده ژنتیکی که "ژن  تغییر یافته این محصولات وارد بدن ما نمی‌شود و اگر قرار باشد ژن گیاهان دستکاری شده  وارد بدن ما شود و سیستم بدن را تغییر دهد، خارجی‌هایی که یک عمر است دارند خوک مصرف می‌کنند الان باید خوک شده باشند!"

پیش از این کلانتری طی حکمی "نیره اعظم خوش خلق سیما" را به عنوان رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی منصوب کرده بود که خوش‌خلق سیما نیز یکی از موافقان بی‌چون چرای کشت و توسعه محصولات تراریخته در داخل کشور است.

این رویه سازمان محیط زیست به ریاست عیسی کلانتری در سپردن تمام ارکان تصمیم‌گیر درباره محصولات تراریخته در آن سازمان در حالیست که حتی برخی از اعضای هیئت علمی "پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک" نیز به صراحت به مخاطرات کشت و مصرف محصولات تراریخته اذعان داشته‌اند از جمله  دکتر سید مهدی سیدی، عضو هیئت علمی این پژوهشگاه پیش از این اعلام کرده بود: "وقتی 38 کشور پیشرفته اروپایی این محصولات را منع می‌کنند، حتماً مواردی را می‌دانند که ما هنوز به آنها نرسیده‌ایم؛ فرانسه، نروژ، ‌هلند، یونان، روسیه، ‌سوئیس، ایتالیا، دانمارک، اتریش، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها محصولات تراریخته را کشت و تولید نمی‌کنند."

بیشتر بخوانید: آقای کلانتری! آیا نظر «کمیته ایمنی زیستی» هم درباره تراریخته‌ها علمی نیست

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,23/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تراریخته

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تراریخته تراریخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله