Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:01:03 GMT

20176 واحد فرآورده خونی در استان مرکزی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۲۹۴۹

20176 واحد فرآورده خونی در استان مرکزی توزیع شد

اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: 20 هزار و 176 واحد فرآورده خونی برای مصرف بیماران امسال در بین 19 بیمارستان این استان توزیع شد.

دکتر «فاطمه السادات مهدویانی» روز سه شنبه به مناسبت 9 مردادماه روز اهدای خون در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: فرآورده های توزیعی در مراکز درمانی این استان شامل 13هزار و 538 واحد گلبول قرمز فشرده، 13 هزار و 14 واحد پلاسمای تازه منجمد، 517 واحد فراورده کرایو، 165 واحد خون شسته شده و 7 هزار و 69 واحد پلاکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 16 هزار و 522 نفر در سال جاری به مراکز و پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده اند و اهدای خون توسط 13 هزار و 155 نفر در انواع گروه های خونی انجام شده است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: یکهزار و 28 نفر از این اهداککندگان با فرآوانی هفت دهم درصد زن و 12 هزار و 927 نفر مرد هستند.
مهدویانی افزود: 2 هزار و 333 نفر نیز امسال برای بار نخست بار اهدای خون را تجربه کردند و هشت هزار و 106 نفر اهداکننده مستمر بودند.
وی گفت: اهدای خون از 18 سالگی آغاز می شود و مردان در سال سه نوبت و زنان 2 نوبت می توانند خون اهدا کنند.
مهدویانی افزود: اهدای هر واحد خون به بخش های مختلف تقسیم و موجب می شود تا سه نفر از مرگ نجات پیدا کنند.
انتقال خون در استان مرکزی دارای هشت پایگاه خونگیری در اراک، محلات، دلیجان، ساوه، تفرش و آشتیان است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون توزيع فرآورده خوني استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس، محمد نصر در این باره گفت: در مجموع بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر فرآورده نفتی در فاصله یکم تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ از طریق خطوط لوله منطقه خلیج‌فارس انتقال داده شده است که شامل ۶۶۱ میلیون لیتر بنزین موتور، ۶۰ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو، ۳۲ میلیون لیتر نفت‌گاز معمولی و ۲۱ میلیون لیتر نفت سفید بوده است.

وی اظهار کرد: این حجم از فرآورده نفتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم منطقه خلیج‌فارس و از سوی سه مرکز انتقال نفت انجام شد.

کد خبر 6078006 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • کاهش ذخائر خونی در هرمزگان