Web Analytics Made Easy - Statcounter

اویل‌پرایس در گزارشی نسبت به احتمال صادرات نفت خام پس از حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عربستانی از باب‌المندب اعلام کرد: عربستان گزینه‌های دیگری برای صادرات نفت خود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اویل پرایس، تحلیلگران معتقدند شرکت آرامکو با وجود حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عربستان قصد تعلیق صادرات نفتی خود به غرب را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عربستان،‌ این کشور اعلام کرد که ارسال محموله‌های نفتی از تنگه باب‌المندب را متوقف خواهد کرد و همین موجب ایجاد نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت نفت شد.

اویل پرایس در ادامه نوشت: با این‌حال به نظر نمی‌رسد عربستان اجازه چنین وقفه‌ای را در صادرات نفت خود بدهد.

ریچارد مالینسون تحلیل‌گر نفت در شرکت انرژی اسپکتس گفت: در‌ کل حجم صادرات عربستان نباید به خاطر این تصمیم کاهش یابد. هرچند وقفه کوتاه‌ مدتی در صادرات نفت این کشور صورت می‌گیرد و اظهارات مقامات عربستان نیز نگرانی‌هایی را در بازار نفت‌خام و بخش‌های مرتبط با آن همچون بیمه‌های کشتیرانی ایجاد کرده است.

ایمان ناصری از مؤسسه بین‌المللی فکت گلوبال انرژی گفت: عربستان می‌تواند نفت خود را از طریق مسیرهای جایگزین همچون شاخ آفریقا که طولانی‌تر و پرهزینه‌تر است یا خط لوله شرق به غرب پالایشگاه «ینبع» در دریای سرخ صادر کند که می‌توان نفت‌خام را از پالایشگاه ینبع و از مسیر کانال سوئز ارسال کرد.

در هر صورت برای مدتی صادرات عربستان به غرب،‌ پر‌هزینه‌تر خواهد بود اما این برای شرکت آرامکو مشکل جدی محسوب نمی‌شود. این شرکت در مقایسه با متوسط صادرات روزانه شش میلیون بشکه‌ای خود،‌ تنها حدود نیم میلیون بشکه آن را از طریق تنگه باب‌المندب ارسال می‌کند.

نکته جالب توجه اینکه عربستان سعودی در مصر انبارهای عظیم برای ذخیره‌سازی نفت ایجاد کرده است که اکنون می‌تواند با استفاده از آن مشتریان اروپایی خود را تا زمان رفع وقفه صادرات خود، خوشنود سازد.

اویل پرایس در پایان با اشاره به اهمیت تنگه باب‌المندب نوشت: این تنگه،‌ در سال 2016 گذرگاه روزانه 5.8 میلیون بشکه نفت و محصولات نفتی بوده است و احتمالا امروزه این میزان افزایش یافته است. هر چند در گذشته مهمترین عامل خطرساز در این تنگه دزدان دریایی آفریقایی به شمار می آمدند اما امروزه جنگ در یمن، خطر حمله موشکی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟

به گزارش  اتاق خبر به نقل از اکونگار، به نقل از گسترش نیوز، این دارایی‌ها می‌توانند شامل طلا، دلار، مسکن، سهام و سایر کالاها باشند. این نوع سرمایه‌گذاری ممکن است به عنوان یک راه حفظ دارایی در برابر تورم مورد استفاده قرار گیرد.

 

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟