Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@03:29:23 GMT

نیازی به واردات شیر خشک صنعتی نداریم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۳۱۳۳

نیازی به واردات شیر خشک صنعتی نداریم

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان این که دامداران خود ذخایر استراتژیک شیر خشک دارند، گفت: نیازی به واردات شیر خشک نداریم و تمام نیاز صنایع لبنی را از منابع داخلی تامین می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مقصر گرانی شیر خام خود صنایع لبنی هستند نه دامداران و وزارت جهاد کشاورزی،  اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم شیر خام را 1700 تومان اعلام کرد اما وزیر صنعت بدون هماهنگی و دریافت امضای وزیر جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر کیلوگرم شیر خام را 1570 تومان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با قیمت 1570 تومانی مصوب اعلام شده توسط وزارت صنعت امکان تولید شیر خام در کشور وجود ندارد،  افزود:  صنایع لبنی وزارت جهاد کشاورزی را متهم به گرانی نرخ شیر کرده اند درحالیکه در سال گذشته همین صنایع بودند که شیر سرگردان(شیر دامداران را جذب نکردند) در کشور ایجاد کرد و وزارت جهاد کشاورزی را  مجبور به خرید حمایتی شیر خام از دامداران کردند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: این عدم خرید شیر خام دامداران در سال گذشته و خرید حمایتی این محصول باعث ایجاد ذخیره 30 هزار تن شیر خشک در کشور شد و در سال قبل حتی برای صادرات آنها مشوق صادراتی اعمال شد ولی امسال این شیر خشک صادر می شود.(  در سال جاری با توجه به بالا رفتن نرخ  ارز، بدون مشوق صادرات شیر خشک صرفه اقتصادی دارد)

وی تصریح کرد: در این شرایط( صادرات شیر خشک مازاد) صنایع لبنی به دنبال واردات شیر خشک و خروج ارز کشور هستند و میخواهند جلوی صادرات شیر خشک دامداران را بگیرند.

مقدسی با بیان اینکه دامداران خود ذخایر استراتژیک شیر خشک دارند، گفت: ما آماده ایم نیاز شیر خشک صنایع لبنی را به طور کامل از منابع داخلی تامین کنیم و نیازی به واردات این محصول نداریم.

بنابر این گزارش صنایع لبنی پیش از این تقاضای واردات و ورود 25 هزار تن شیر خشک صنعتی برای تنظیم بازار را داشتند.

در نامه انجمن صنایع لبنی که  آن را منتشر کرد اعلام شده بود که صادرات بیش از اندازه شیر خشک ورودی شیر خام به کارخانه های صنایع لبنی را کاهش داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات شیرخشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود