Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@19:11:56 GMT

طراحی و ساخت نخستین دستگاه کارت خوان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۳۲۶۲

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: مهدی مارانی دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک این واحد موفق به طراحی دستگاهی شده است که کاربران می توانند با استفاده از ویژگی اثر انگشت خود به حساب بانکی خود متصل و از آن برداشت کنند.
مسعود جعفری نژاد افزود:با ساخت این دستگاه که قیمت آن به دلیل استفاده از قطعات قابل تامین در داخل کشور بسیار کاهش پیدا کرده است نیاز به وارد کردن دستگاههای کارت خوان از خارج از کشور و خطر گم شدن کارت بانکی مرتفع و فرایند خرید و فروش آسان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیر مشیدی استاد راهنمای این طرح پژوهشی با اشاره به اینکه همه چرخه فعالیت این دستگاه در داخل کشور طراحی و اجرا شده است گفت: نحوه کار این دستگاه به سادگی و با ثبت اثر انگشت منحصر به فرد خریدار خواهد بود.
وی افزود:پس از ثبت اثر انگشت خریدار می تواند به حساب بانکی خود دست یافته و شماره رمز آن را وارد نماید و بقیه مراحل آن شبیه دستگاههای کارت خوان فعلی است.
سرعت بالای انتقال اطلاعات ، پرتابل و کوچک بودن دستگاه دوام و عمر بالای قطعات به کار رفته در دستگاه ، حذف هزینه صدور کارت ، قابلیت قرار گرفتن در کنار کارت خوانهای فعلی ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ، به روز رسانی نرم افزار دستگاه از راه دور و حذف مراجعه افراد به بانکها از دیگر مزایای این دستگاه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خمینی شهر دانشگاه آزاد طراحی و ساخت کارت خوان اثر انگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،سه دانش آموزان نیشابوری در اقدامی زیبا و ابتکاری ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک برنامه درسی و علمی طراحی و اجرا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در جلسه‌ای که به منظورقدردانی از این دانش آموزان مبتکر برگزار شده بود، گفت: جای بسی خوشحالی است که فعالیت‌ها و اقدامات خدمتگزاران سازمان آتش نشانی مورد توجه و عنایت دانش آموزان و آینده سازان شهر عزیزمان نیشابور بوده و در راستای تکالیف درسی و علمی خودشان به این سازمان هم توجهی ویژه داشته اند.

ابوالفضل اسدی افزود: قطعا برای طرح‌های بعدی و کاملتر این عزیزان و سایر دانش آموزان مدارس نیشابور آماده حمایت و پشتیبانی کامل هستیم و این بهترین مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان جهت ایده پردازی‌های بزرگتر و توجه به سازمان آتش نشانی در همه ابعاد است.

وی گفت: دانش آموزان آرتین بکاییان و امیر رضا عمارلو از آموزشگاه امام حسین (ع) و آنیتا زرگرانی از آموزشگاه پدران آسمانی، سه دانش آموز خوش ذوق پایه هفتم هستند که ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک کار گروهی طراحی و ساخته اند.

وی افزود: این دانش آموزان حدود یکماه زمان صرف ساختن این ماکت کرده اند و خودروی ساخته شده با استفاده از کنترل دستی توانایی حرکت به جلو و عقب، پاشیدن آب و دارای جعبه کمک‌های اولیه، آژیر اعلام خطر با چراغ‌های هشدار دهنده و کاملا ابتکاری طراحی شده است.

 

دیگر خبرها

  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟