Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مشاور روحاني به اعلام آمادگي ترامپ براي مذاکره بدون پيش شرط با ايران واکنش نشان داد.
به گزارش سرويس سياست خارجي خبرگزاري آريا،  حميد ابوطالبي، مشاور رييس‌جمهوري کشورمان در صفحه توئيتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ايران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمريکا به برجام، هموارکننده مسير سنگلاخ کنوني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: گفت‌وگوي تلفني روساي‌جمهوري دوکشور در سازمان ملل در سال 1392، بر اين باور استوار بود که مي‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسير اعتمادسازي گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگو است؛ بايدآن را پذيرفت.
مشاور روحاني نوشت: سال گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل پس از تهديد ملت بزرگ ايران، موضوع ملاقات دو رييس‌جمهور مطرح شد؛ اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پيش‌شرط عنوان مي شود! کساني که به گفت‌وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، بايد به ابزار آن هم ملتزم باشند.

اعلام آمادگي ترامپ براي مذاکره بدون پيش شرط با ايران
رئيس‌جمهور آمريکا در يک کنفرانس خبري مشترک روز دوشنبه با نخست‌وزير ايتاليا اعلام کرد حاضر است بدون پيش شرط با ايران گفتگو کند.
«دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا روز دوشنبه در کنفرانس خبري مشترک با نخست‌وزير ايتاليا در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد «چه‌طور مي‌توان تنش‌ها با ايران را کاهش داد»، مدعي شد: «البته که حاضرم با آنها ملاقات کنم. هروقت که بخواهند.نمي‌دانم آنها آماده باشند. هيچ پيش‌شرطي نداريم. هروقت بخواهند. هم براي آنها خوب است،هم دنيا.»
رئيس‌جمهور آمريکا در ادامه گفت که تمايل دارد با «حسن روحاني»، رئيس‌جمهور ايران ديدار کند. وي افزود: «من آماده‌ام با هر کسي ديدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»
در همين حال وزير خارجه آمريکا از درخواست رئيس جمهور اين کشور براي ديدار با مقامات ايران حمايت کرد.
شب گذشته «مايک پامپئو» وزير خارجه آمريکا هم در اقدامي که بسياري از کارشناسان آمريکايي آن را تلاش براي اصلاح موضع ترامپ تعبير کردند، بلافاصله مصاحبه‌اي انجام داد و گفت هرچند از گفت‌وگو با ايران حمايت مي‌کند، اما انجام چنين گفت‌وگويي به پيش‌شرط‌ هايي مانند تغيير رفتار در منطقه و توقف برنامه هسته‌اي بستگي دارد.
مايک پامپئو وزيرخارجه آمريکا در گفتگو با سي ان بي سي تاکيد کرد که او از درخواست دونالد ترامپ براي ديدار با مقامات ايران حمايت مي‌کند.
اما با وجود اظهارات ترامپ، «گَرت مارکوس» سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريکا ادعاي «گفت‌وگوي بدون پيش‌شرط» را نقض کرد و گفت رفع تحريم‌هاي ايران به «تغييرات ملموس و پايدار» مواضع جمهوري اسلامي بستگي دارد.
اين مقام آمريکايي گفت: «آمريکا آماده اقدام براي پايان دادن به تحريم‌ها، برقراري مجدد روابط کامل ديپلماتيک و تجاري، دادن اجازه به ايران براي دسترسي به فناوري پيشرفته و ادغام مجدد اقتصاد ايران به نظام اقتصادي بين‌المللي است، اما اين رفع تحريم‌ها فقط وقتي ممکن خواهد بود که در سياست‌هاي تهران تغييرات ملموس و پايدار ايجاد شود. تا آز زمان و در صورتي که رژيم (ايران) مسير و روش خود را تغيير ندهد، گزش تحريم‌ها شديدتر خواهد شد».

واکنش ايران به درخواست مذاکره آمريکا
روز گذشته بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در نشست هفتگي با خبرنگاران درباره تمايل آمريکايي ها براي مذاکره با ايران گفت: ممکن است بخشهايي از آمريکا آرزوهايي را مطرح کنند ولي با توجه به شرايط موجود و ادامه سياستهاي خصمانه آمريکا. شرايطي براي چنين بحثي اصلا وجود ندارد.
سخنگوي وزارت خارجه بيان کرد: با اين آمريکا و اين سياستها (سياست هاي ترامپ) قطعا امکان گفتگو و تعامل وجود نخواهد داشت و آمريکا نشان داده و مي دهد که غيرقابل اعتماد است و طرف مطمئني براي هيچ کاري نيست.

عمان ميان ايران و آمريکا ميانجيگري مي کند؟
درخواست مذاکره آمريکا از ايران در حالي صورت مي گيرد که بحث ميانجيگري ميان ايران و آمريکا همزمان با سفر بوسف بن علوي به واشنگتن مطرح شده است. اين موضوع با واکنش هر دو طرف (ايران و آمريکا) همراه بود.
روز گذشته سخنگوي وزارت خارجه ايران در پاسخ به سوالي درباره سفر بن علوي به واشنگتن براي ميانجيگري بين ايران و آمريکا گفت: من از محتواي مذاکرات و اهداف سفر ايشان به آمريکا اطلاعي ندارم.
قاسمي ادامه داد: روابط ما بطور مستمر و متمادي با عمان روابط خوبي است و در تماس دائم هستيم.
در همين حال وزارت خارجه آمريکا نيز اعلام کرد، وزراي خارجه اين کشور و عمان در واشنگتن، درباره يمن و منافع مشترک واشنگتن با کشورهاي حاشيه خليج فارس رايزني کردند.
سه روز پس از ديدار «يوسف بن علوي» وزير خارجه عمان با وزير دفاع آمريکا در واشنگتن، او با همتاي آمريکايي خود هم در ساختمان وزارت خارجه ايالات متحده ديدار کرد. وزارت خارجه آمريکا درباره ديدار «مايک پامپئو» با ميهمان عماني اعلام کرده که دو طرف درباره مسائلي از قبيل يمن و منافع مشترک شوراي همکاري خليج فارس و آمريکا صحبت کردند.
در بيانيه اين وزارت خارجه آمريکا آمده است: «درباره يمن، آنها (پامپئو و بن علوي) بر اهميت تداوم حمايت از تلاش‌هاي مارتين گريفيتس نماينده ويژه سازمان ملل در امور يمن و لزوم خويشتنداري همه طرف‌ها به منظور پرهيز از تشديد تنش‌ها و درگيري‌ها تاکيد کردند».
طبق اعلام تلويحي واشنگتن، پامپئو با همتاي عماني درباره اختلافات دروني شوراي همکاري خليج فارس با محوريت عربستان سعودي و امارات عربي متحده با قطر رايزني کرد.
در بخش مربوط به شوراي همکاري خليج فارس، وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد:  «آنها همچنين درباره روش‌هاي انطباق منافع آمريکا و خليج فارس و توافق آنها درباره اهميت تقويت ثبات و همکاري در منطقه‌اي صحبت کردند».


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران آمريکا ترامپ مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!

او تاکید کرد که مدتی است که آن فرد اعلام کرده مسائل را مطرح می‌کنم اما در نهایت چه چیزی گفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و بانک مرکزی صفر تا صد موضوع را می‌دانند موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهار ماه زمان تحویل تعهد چینی‌هاست که پس از دریافت پیش‌پرداخت انجام خواهد شد. عده‌ای می‌خواهند کار در شهر انجام نشود اما انجام شد. منبع: اقتصادآنلاین

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902682

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!