Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛  دریاچه چیتگر دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است، وسعت کل مجموعه در حدود ۲۵۰ هکتار است که ۱۳۰ هکتار آن پهنه آبگیر (دریاچه) و مابقی پهنه ساحلی است آبگیری دریاچه توسط رودخانه کن انجام می‌شود.

این دریاچه که در چند سال اخیر با استقبال پایتخت نشینان روبه رو شده و به یکی از مناطق گردشگری تهران تبدیل شده است، امروز حال و روز خوبی ندارد، به طوری که کارشناسان و مسئولان مرتبط نسبت به آینده این دریاچه هشدار داده و اعلام کرده اند که با توجه به بحران آب و افت شدید سطح آب زیرزمینی در منطقه 22، تامین آب مورد نیاز دریاچه را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا محجوب در این رابطه گفت: اگر بخواهیم دریاچه چیتگر را پر از آب کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که در سال زراعی جاری که 28 درصد میزان  بارندگی کاهش پیداکرده و با کمبود منابع آبی مواجه هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آبگیری دریاچه چیتگر باید آب جنوبی‌ترین مناطق تهران را که عموما برای کشاورزی استفاده می‌شود را قطع کنیم، تا بتوانیم دریاچه چیتگر را پر کنیم. که این امر به معنی نادیده گرفتن حقابه تعدادی زیادی از شهروندان است که به این آب نیاز دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطر نشان کرد: تماشای منظره دریاچه به این اندازه اهمیت ندارد که کشاورزان زمین ‌هایشان با بی‌آب مواجه شود و  زندگی افرادی به خطر بافتد، چراکه این آب حقآبه آنهاست، سال اول احداث این دریاچه و آبگیری مشکلات زیادی برای کشاورزان جنوب تهران به وجود آورد.

در ادامه سیده فاطمه ذوالقدر در این رابطه گفت: احداث دریاچه چیتگر در منطقه 22 نیاز به کارشناسی بیشتری داشت، چرا که مشکلات مختلفی از جمله آب راکد، بوی نامطبوع ، وجود پشه و حشرات شده است. همچنین تبخیر و تامین مجدد آب آن یکی دیگر از مشکلات احداث دریاچه چیتگر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حال دیگر پروژه دریاچه چیتگر احداث شده و  یک منطقه تفریحی و گردشگری تبدیل شده است و باید با مطالعه و برنامه ریزی، به آن رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر بود از ابتدا کارشناسی‌های بیشتری انجام می‌گرفت، ولی در حال حاضر باید به دنبال راهکاری برای کاهش حشرات، نظافت بیشتر محله باشیم همچنین مسئله کم آبی منطقه 22 و منابع تامین آب دریاچه باید به دقت بررسی و راهکار مناسبی برای آن ارائه شود./ خانه ملت

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خلیج فارس زمین گردشگری مجلس شورای اسلامی مردم تهران در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی



به گزارش خبرآنلاین، این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵٫۸ میلیون مگاوات ساعت برق، ۵٫۹ میلیون تن بخار، ۳۸۱٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز ازت، ۲۵۲٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز اکسیژن، ۸٫۷ هزار تن اکسیژن مایع، ۴۵٫۱ میلیون مترمکعب آب اسمز معکوس (RO) و 15 میلیون مترمکعب آب بدون املاح (DM) تولید و به مشتریان خود تحویل داده است.

بفجر در راستای حفاظت از محیط‌زیست بیش از ۴٫۸ میلیون مترمکعب پساب صنعتی را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورداستفاده در آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد. فجر انرژی در ماه‌های گرم سال ۱۴۰۲ و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بیش از ۱٫۲ میلیون مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق کرده تا مردم و صنایع استان از این نعمت استفاده کنند. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر سرویس‌های حیاتی را تا پایان سال ۱۴۰۲ ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.

فجر انرژی با بهره‌گیری از پروژه شیرین‌سازی آب (اسمز معکوس) توانست در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب در مصرف آب خام صرفه‌جویی کند؛ از ابتدای راه‌اندازی این پروژه (سال ۱۳۹۵) مجموعاً شرکت فجر بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی کرده است.

کارکنان این شرکت سال گذشته ۲۴ فقره تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه، تفکیک هوا، تصفیه آب و تصفیه پساب به‌منظور حفظ پایداری تولید انجام دادند. تعمیرات اساسی واحدهای تفکیک هوا همچنین با مهندسی معکوس برخی تجهیزات و صرفه‌جویی ۵ میلیاردی با استفاده از هوشمندسازی سیستم کنترلی کمپرسورها همراه بوده است.

روش اندازه‌گیری سیلیس محلول فجر انرژی در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، به‌عنوان نوآوری برتر در سال ۱۴۰۲ شناخته و تندیس زرین این جشنواره را کسب کرد. پیش‌ازاین نیز آزمایشگاه‌های فجر انرژی علاوه بر کسب صلاحیت‌های لازم، روش جدید اندازه‌گیری سیلیس محلول در آب را در سازمان ملی استاندارد ثبت کردند.

همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۲ چند اقدام مهم در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. انتشار ششمین گزارش پایداری دوسالانه (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) به‌منظور ارزیابی اثرات فعالیت‌ها و شفافیت آنها برای ذی‌نفعان صورت‌گرفته است. کاشت ۳۰ هزار اصله حرا در خوریات شهرستان بندر ماهشهر در راستای صیانت از محیط‌زیست و این زیستگاه بومی نیز دیگر اقدام فجر انرژی در این زمینه بوده است.

در سال ۱۴۰۲ با راه‌اندازی اسکرابر فیلترهای ایستگاه گاز شرکت فجر گامی مؤثر در افزایش ضریب پایداری تولید شرکت‌های منطقه ویژه پتروشیمی برداشته است. همچنین این شرکت با یکپارچه‌سازی مجموعه برج‌های خنک‌کننده خود به یکدیگر طی ۳ شبانه‌روز و رکوردی جدید در عملیات ترمیم و آب‌بندی حوضچه‌ها ثبت کرد.

فجر انرژی خلیج‌فارس، با حضور در رویدادهای متعدد داخلی اعم از همایش پترو فن و پتروکم با شرکت‌های سازنده داخلی دانش‌بنیان به گفت‌وگو و همکاری پرداخته است. این شرکت در نمایشگاه پتروکم ۱۳ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های داخلی با ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال منعقد کرده است.

همچنین کارشناسان بخش‌های فنی و عملیاتی شرکت فجر با همکاری شرکت سازنده داخلی، ظرفیت توربین‌های نیروگاه این شرکت را با اجرای طرح‌های موسوم به +IGV و EMS و MAPTUNE به مقدار 20 مگاوات افزایش دادند. کارکنان این شرکت با ارائه پیشنهادی در زمینه استفاده مجدد از ممبران‌های واحد آب موجب صرفه‌جویی ۳۹۰ میلیاردی در این زمینه شدند.

این شرکت با حضور در رویداد دانشگاهی چالش محور we can پیش از 16 پیشنهاد از شرکت‌های داخلی در زمینه دو چالش بازیافت کربن‌دی‌اکسید خروجی از واحدهای نیروگاه‌های خود و تبدیل آن به محصولات دارای ارزش‌افزوده و بهبود عملکرد یا باز طراحی سیستم تصفیه پساب ناشی از فرایندهای پلیمرهای مهندسی و صنعتی با املاح بالا (High TDS) جهت دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی دریافت کرد.

همچنین فجر انرژی خلیج‌فارس ممیزی مراقبتی سیستم‌های مدیریت یکپارچه گواهینامه‌های استاندارد مدیریت کیفیت، استاندارد مدیریت محیط‌زیست، استاندارد مدیریت ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، استاندارد مدیریت HSE یکپارچه، مدیریت انرژی، مدیریت امنیت اطلاعات را در سال ۱۴۰۲ انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895913

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است