Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:38:31 GMT

حق تقدیمی خانه های موقوفی روستاهای سرخس حذف شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۴۲۷۴

حق تقدیمی خانه های موقوفی روستاهای سرخس حذف شد

غلامرضا رحمتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در اجرای مصوبات سفر تولیت آستان قدس رضوی به سرخس و برای کمک به روستائیان این شهرستان و ساماندهی اعتبارنامه (اجاره خط رسمی) واحدهای مزبور انجام شده است.
وی اظهار داشت: حق تقدیمی یا حق پذیره براساس مبنای فقهی - حقوقی، درصدی است که به عنوان حق واقف براساس ارزش ملک تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجا که اموال و املاک موقوفه خرید و فروش نمی شود، متولیان وقف می توانند پس از کارشناسی، با در نظر گرفتن عواملی از قبیل موقعیت جغرافیایی و نوع کاربری، قیمتی را به عنوان پذیره تعیین کنند و این املاک را در قالب قرارداد اجاره، به متقاضیان واگذار نمایند.
رحمتی زاده گفت: حذف حق تقدیمی شامل منازل مسکونی 39 روستا در سرخس می باشد که بر اساس آن روستائیان مزبور می توانند بدون پرداخت حق تقدیمی و فقط با پرداخت اجاره بهای 10 ساله برای خانه های خود، اجاره خط رسمی آستان قدس رضوی (اعتبار نامه) دریافت کنند.
وی افزود: اعتبارنامه، قرارداد رسمی آستان قدس رضوی برای اراضی موقوفی است که با استناد به آن می توان برای خانه ها سند صادر کرد.
وی اظهار داشت: تیمی از دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برای انجام نقشه برداری از خانه های مسکونی مشمول این طرح اعزام شده و تاکنون نقشه برداری 12 هزار و 500 خانه مسکونی انجام شده است.
رحمتی زاده ادامه داد: برای هشت هزار و 500 خانه از واحدهای مزبور نیز کروکی تنظیم شده و اطلاعات آن در سامانه اطلاعات مکانی آستان قدس رضوی و حدنگار ثبت شده که برای 2 هزار و 150 واحد از این تعداد اعتبار نامه صادر شده است.
وی ساخت مجتمع مسکونی 120 واحدی امام رضا (ع) برای افراد محروم و بی بضاعت، مجتمع کارگاه ‌های تولیدی به عنوان بازارچه اشتغال مددجویان کمیته امداد با اشتغالزایی برای ٩٠ نفر، ساخت ٢ مدرسه ٦ کلاسه و مجموعه ورزشی در سرخس و سه مجموعه ورزشی در سه روستا را از دیگر مصوبات سفر تولیت آستان قدس رضوی به این شهرستان برشمرد.
وی گفت: 98 درصد اراضی شهرستان سرخس موقوفه آستان قدس رضوی است و حدود 15 هزار نفر در این شهرستان اجاره نشین واحدهای مسکونی، اداری و صنعتی موقوفی هستند.
7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آستان قدس رضوی امام رضا خرید و فروش کارشناسی مدرسه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد