Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اساتید دانشگاه صدرا گفت: تخلفات زیادی در این دانشگاه صورت گرفته و بسیاری از اساتید را لغو قرارداد کرده و با آنها همکاری نمی‌کنند. یکی از اساتید دانشگاه صدرا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت این دانشگاه گفت: در سه حوزه دانشجویی، اساتید و کارمندان در دو سال اخیر مشکلات زیادی در دانشگاه صدرا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ظلم‌های زیادی به دانشجویان وارد شده، کلاس‌های دانشجویان را در پارکینگ نیمه کاره در شش طبقه زیرزمین برگزار کردند که با اعتراضات زیادی مواجه شد. علاوه بر آن شهریه‌ها را نیز به صورت غیرقانونی افزایش دادند در صورتی که کیفیت آموزش تغییری نکرد و حتی نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرد.

یکی از اساتید دانشگاه صدرا اضافه کرد: در قانون دانشگاه غیرانتفاعی شهریه ثابت افزایش پیدا نمی‌کند، اما دانشگاه صدرا در دو سال اخیر نه تنها شهریه متغیر بلکه شهریه ثابت دانشجویان را نیز افزایش داد. 

وی ادامه داد: قانون انصراف دانشجو از دانشگاه این است، که باید فقط شهریه ثابت را پرداخت کند، اما دانشگاه صدرا ده واحد هم هزینه شهریه متغیر از دانشجویان دریافت می‌کند مدیریت این دانشگاه تصمیمات نادرست زیادی تاکنون گرفته است که در یک کلمه می‌توان مشکلات این دانشگاه را سوء مدیریت عنوان کرد. دانشگاه صدرا دچار بحران مالی شدیدی شده است.
یکی از اساتید دانشگاه صدرا خاطر نشان کرد: به دلیل همین مشکلات مالی نتوانستند ساختمان نیمه تمام دانشگاه را به اتمام برسانند، این دانشگاه به جای کار آموزشی وارد بازار ساخت و ساز شده و به عنوان برنامه بلند مدت خود تدوین کرده است.

وی یادآور شد: خیلی از اساتید رسمی آزمایشی را با دست بردن به احکام آن‌ها و تدوین نسخه‌های خودشان قرارداد‌ها را یک ساله، شش ماهه و سه ماهه تبدیل کردند و بسیاری از اساتید را اخراج کردند.
یکی از اساتید دانشگاه صدرا اضافه کرد: تغییرات احکام به خاطر بارمالی که برای دانشگاه ایجاد می‌شد صورت گرفت و به راحتی توانستند این اساتید دانشگاه را بیکار کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از اساتیدی که در این دانشگاه تدریس می‌کند طلب‌های صد میلیون تومان تا ۵۰ میلیون و حتی ۴۰ میلیون تومان دارند هنوز نتوانسته اند، وقتی د. انشجویان برای ساختمان نیمه کاره دانشگاه اعتراض کردند با آن‌ها برخورد‌های درستی نداشتند فایل انتخاب واحد دانشجویان را بستند و مشکلات زیادی برایشان ایجاد کردند.
یکی از اساتید دانشگاه صدرا یادآور شد: تعداد دانشجویان صدرا به خاطر اعتراضات گسترده دانشجویان به مرور زمان کم شد و بالاترین نرخ انصراف در بین دانشگاه‌های غیرانتفاعی دانشگاه صدرا داشت و امسال نیز پذیرش دانشجو از طرف وزارت علوم در این دانشگاه صفر اعلام شد و نمی‌تواند دانشجو پذیرش کند.

وی ادامه داد: سیاست‌های این دانشگاه به گونه‌ای بود که دانشجویان به سمت انصراف رفتند امکانات دانشگاه بسیار محدود است سیستم گرمایشی و سرمایشی ندارد آب شرب نداشته و بسیاری از دانشجویان به دلیل آب آلوده بیمار شده اند، دانشگاه برای اینکه دانشجو نتواند انصراف بدهد هزینه یک ترم با چند شهریه متغیر که مجموعا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است را از او دریافت می‌کند.
یکی از اساتید دانشگاه صدرا ادامه داد: اگر مشکلات اساتید حل نشود به وزارت علوم شکایت می‌کنیم و پیگیر حل مشکلات اساتید خواهیم بود. 

وی افزود: هیئت موسس این دانشگاه با سابقه‌ای که در حوزه علمی داشتند این دانشگاه را تاسیس کردند، اما افرادی که مدیریت این دانشگاه را به عهده گرفتند هیئت موسس را فریب می‌دهند که فضای دانشگاه خوب است و مشکلی نداریم به جای اینکه کار آموزشی انجام دهند وارد فضای ساخت و ساز شده اند.

یکی از اساتید دانشگاه صدرا خاطر نشان کرد: مسئولین دانشگاه کاری که خودشان بخواهند انجام می‌دهند و اعتراض دانشجویان، اساتید و کارمندان را نمی‌شنوند و تاکنون نیز هیچ گونه رسیدگی به این اعتراضات نشده است.

وی اضافه کرد: دانشجویانی که قرار است به این مجموعه اضافه شوند خانواده هایشان باید مطلع باشند که این دانشگاه وضعیت مشخصی ندارد و ممکن است فرزندانشان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

یکی از اساتید دانشگاه صدرا گفت: کلاس‌های دانشگاه صدرا به دانشگاه پیام نور غرب منتقل شده براساس اخطار شهرداری باید فعالیت اداری و آموزشی نیز به بیرون از ساختمان منتقل می‌شد، اما هنوز تمام فعالیت آموزشی و اداری در همان ساختمان نیمه کاره انجام می‌شود. 

وی اظهار داشت: ساخت و ساز این ساختمان به صورت کم و بیش در حال انجام است و این ممکن است برای کارمندان و اساتید دانشگاه خطرافرین باشد، کارمندان را تهدید کردند که در صورت اعتراض قرارداد کاری آن‌ها لغو خواهد شد.
یکی از اساتید دانشگاه صدرا افزود: علاوه بر این تخلفات، تخلفات دیگری نیز در این دانشگاه صورت می‌گیرد سرفصل‌های وزارت علوم رعایت نمی‌شود، زمان ترم کوتاه شده و به جای ۱۶ هفته ۱۲ هفته کلاس برگزار می‌شود هزینه ۱۶ هفته آموزشی را از دانشجو می‌گیرند، اما ۴ جلسه آن برگزار نمی‌شود در هر سیستم آموزشی و مالی تخلفی که بتوانند انجام می‌دهند اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید بر روی فعالیت این دانشگاه نظارت کند، اما هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: به دلیل تخلفاتی که داشته ورودی جدید نخواهد داشت، اما با لابی‌هایی که انجام گرفته برای ترم جدید دانشجو پذیرش می‌کنند در صورتی که امکانات این دانشگاه صفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیا است.

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد