Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- دو حزب جبهه آزادیبهش ملی و مجمع ملی دمکراتیک (بزرگترین ودومین حزب بزرگ الجزایر) خواستار نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، جبهه آزادیبخش ملی الجزایر که 164 کرسی از مجموع 462 کرسی مجلس نمایندگان این کشور را در اختیار دارد ، پیش از این نیز بارها بر ضرورت حمایت از نامزدی بوتفلیقه تاکید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جمال ولد عباس» دبیر کل این حزب حتی یک بار در پاسخ به این سوال که اگر بوتفلیقه حاضر به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نشود، آیا این حزب فرد دیگری برای نامزد کردن مد نظر دارد گفته بود که حرف زدن در این باره هم کدرست نیست زیرا این حزب اکنون به کسی جز بوتفلیقه نمی اندیشد.
«احمد اویحیی » نخست وزیر و رئیس حزب مجمع ملی دمکراتیک که 97 کرسی در مجلس در اختیار دارد نیز پس از دیدار با ولد عباس گفت، ما امیدواریم بوتفلیقه به درخواست ما پاسخ مثبت داده و برای انتخابات سال 2019 نامزد شود.
بوتفلیقه (81 ساله) از سال 1999میلادی به مدت چهار دوره پیاپی رئیس جمهوری الجزایر بوده است و اکنون طرفدارنش می خواهند برای پنجمین بار نامرد شود، اما او هنوز واکنشی به این درخواست ها نشان نداده است و البته در گذشته نیز دو یا سه ماه پیش از آغاز انتخابات تصمیم خود را در این مورد اعلام کرده بود.
بوتفلیقه مخالفانی نیز در داخل دارد و حتی برخی از آن ها زمستان گذشته با مستمسک قرار دادن بیماری اش ، خواستار کناره گیری او از قدرت شدند اما این مخالفان اکنون چندان قدرتی ندارند.
هنوز زمان دقیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 اعلام نشده است وگفته می شود به احتمال زیاد، این انتخابات بین ماه های فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، با این حال این روزها بحث این انتخابات داغ شده و احزاب و گروه های سیاسی سخت به تکاپو افتاده اند تا به خواسته های خود برسند.
تاکنون دو نفر به نام های «فتحی غراس» و «ناصر بوضیاف» برای نامزدی در این انتخابات اعلام آمادگی کرده اند اما این دو نفر چهره هایی شناخته شده نیستند و بعید به نظر می رسد توان رقابت با افرادی مانند بوتفلیقه در صورت نامزدی اش داشته باشند.
خاورم **2041**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات رياست جمهوري الجزاير عبدالعزيز بوتفليقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد

لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد

دیگر خبرها

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا