Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:55:35 GMT

طمع دشمنان نسبت به انقلاب و نظام بیشتر احساس می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۴۴۹۷

طمع دشمنان نسبت به انقلاب و نظام بیشتر احساس می‌شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه در شرایط کنونی حتی از شرایط دوران دفاع مقدس شرایط کشور حساس‌تر به نظر می‌رسد، گفت: طمع دشمنان نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، آیت الله محمدی ری‌شهری صبح روز سه‌شنبه (۹ مرداد ماه) در دیدار با جانشین فرماندهی یگان ویژه ناجا، مسئول عقیدتی تیپ دوم یگان ویژه و جمعی از فرماندهان یگان‌های ویژه نیروی انتظامی اظهار کرد: در شرایط کنونی که حتی از شرایط دوران دفاع مقدس شرایط کشور حساس‌تر به نظر می‌رسد، طمع دشمنان نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر احساس می‌شود، لیکن با اذن خدای متعال و رهبری خردمندانه رهبرمعظم انقلاب و هوشیاری مردم، این توطئه‌ها ناکام خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نخستین کسی که در تاریخ اسلام، نیرو و سپاه مخصوص و به تعبیر امروز، یگان ویژه تشکیل داد، امیر مؤمنان حضرت علی (ع) بود که در دوران کمتر از  ۵ سال حکومت پر برکت خود، سپاهی با عنوان «شرطه الخمیس» تشکیل داد و در تاریخ تعداد این نیروی نظامی حدود پنج تا شش هزار نفر گزارش شده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت علی(ع) در دوران حکومت کوتاه خود، بیشتر گرفتار فتنه داخلی بود، گفت: «شرطه الخمیس» غیر از جنگ‌ها در اهداف مخصوص و امور ویژه نیز به کار گرفته می‌شد، زیرا این افراد از بهترین، فداکارترین، سالم‌ترین و وفادارترین یاران آن حضرت بودند که اصحاب شاخص امیرمومنان(ع)، از جمله سلمان، مقداد، ابوذر، عمار، میثم تمار، حبیب ابن مظاهر، محمد ابن ابوبکر و بسیاری دیگر در میان ایشان حضور داشتند که برخی از آنان پس از آن حضرت، حتی در کربلا نیز در صف یاران حضرت سیدالشهداء (ع) بودند و به شهادت رسیدند.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد : در «شرطه الخمیس» کسانی بودند که با حضرت علی (ع)، پیمان ایمانی بسته بودند و در فرمایشات ایشان نیز خطاب به «شرطه الخمیس» آمده است: «شما یار حق و برادران دینی من هستید، در روزهای سختی سپر من شمائید، نزدیکترین افراد به من هستید.


رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت:  نخستین سیاست از سیاست‌های امنیتی امیرالمؤمنان(ع)، تبدیل کردن دشمن به دوست بود زیرا کسی که دشمن خود را اصلاح کند، عدد دوستانش را زیاد کرده است. این درس سیاسی برای نظام اسلامی است که باید همه نیروهای طرفدار نظام به آن توجه کنند.


رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: حضرت علی(ع) هیچگاه آغاز کننده درگیری و مواجهه نبود، ولی اگر دشمن دست از پا خطا می کرد، با قدرت او را جای خودش می‌نشاند، همچنین در سیاست‌های امیرمومنان(ع)، حامل پیام از دشمن در حین جنگ از مصونیت برخوردار بود و نیز با باقی ماندگان و مجروحان جنگ نیز با مهربانی و شفقت رفتار می‌نمود.


آیت الله محمدی ری شهری یادآور شد : گزارش ارائه شده درباره اقدامات صورت گرفته در یگان‌های ویژه و تربیت نیروهای زبده و مومن و انقلابی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مایه خرسندی و امیدواری است.


در ابتدای این دیدار نیز جانشین نیروهای یگان ویژه و مسئول عقیدتی تیپ دوم یگان ویژه گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کردند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی ع آیت الله ری شهری دشمنان رهبری نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر

مراسم احیاء شب‌های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم معنوی و پرفیض احیاء شب‌های قدر همچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ‌راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برقرار است.

این مراسم با همکاری هیات انصارالحسین (علیه‌السلام) در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ الی سه بامداد با سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی برگزار خواهد شد.

حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است و امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم شده.

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • اعلام ویژه برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • اطلاعات بیشتر از حمله تروریستی به واحد گشت یگان تکاوری شهرستان خاش
  • جزئیات حمله تروریستی؛ یک نوزاد شهید و دو عضو خانواده هم مجروح شدند
  • اعتراض شدید پیشکسوت استقلال به واگذاری آبی ها؛ لعنت بر دشمنان!
  • تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان
  • رهبر معظم انقلاب: امروز تاثیر رسانه‌ها در عقب راندن دشمن، بیشتر از موشک و پهپاد است