Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:22:55 GMT

موج انتقاد به تاکسی‌یاب آنلاین اوبر بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۴۴۹۹

موج انتقاد به تاکسی‌یاب آنلاین اوبر بالا گرفت

رانندگان تاکسی در بسیاری از شهرهای اسپانیا در اعتراض به انحصارطلبی اپلیکیشن خودرویاب آنلاین اوبر، با خودروهای خود به بستن خیابان‌های شهر اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت thestar، شرکت اوبر (Uber) به عنوان بزرگترین اپلیکیشن درخواست خودرو به صورت آنلاین در اروپا، آمریکا و بسیاری از نقاط جهان به شمار می‌آید و کاربران بسیاری در کشورهای مختلف از خدمات این اپلیکیشن برای حمل و نقل و تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجا که این اپلیکیشن در میان کاربران موبایل و شهروندان بسیاری از شهرهای جهان با استقبال بی‌نظیر و کم‌سابقه مواجه شده است و قیمت‌های پایین و نسبتا مناسبی را نیز به آن‌ها برای جابجایی در مسافت‌های مختلف ارائه می‌دهد، بسیاری از رانندگان تاکسی و آژانس‌های تاکسی تلفنی از این گسترش محبوبیت اوبر احساس خطر کرده و آن را تهدیدی برای درآمدزایی و امنیتی شغلی خود به شمار می‌آورند.

رانندگان تاکسی شهر مادرید در یک اقدام اعتراض آمیز در تاریخ ۳۰ ژوئیه با بستن خیابان‌های اصلی شهر توسط خودروهایشان، از دولت اسپانیا درخواست کردند که بر مجوز دادن به تاکسی‌های آنلاین اوبر مدیریت و کنترل بیش‌تری داشته باشد و یا فعالیت آن‌ها آن را محدود کند.

آنها بر این باورند که اپلیکیشن تاکسی یاب آنلاین اوبر از زمان آغاز روند محبوبیتش، به شدت تاثیرات منفی برروی میزان درآمد و امنیت شغلی آن‌ها گذاشته است، به گونه‌ای که آن‌ها در طول شبانه روز تنها می‌توانند چند نفر مسافر را در سطح شهر جابجا کنند و این امر به شدت درآمدزایی و سودآوری شغلشان را به مخاطره انداخته است.

در ادامه این حرکات و اقدامات اعتراض‌آمیز، نمایندگان اتحادیه تاکسیرانی به دیدار و ملاقات با  پدرو سانچز - نخست وزیر اسپانیا – فراخوانده شدند تا درباره مشکلات این صنف با مقامات و سران عالی این کشور به گفت‌وگو بنشینند.

شرکت اوبر در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان به خصوص در اروپا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و به گفته بسیاری از منتقدان، حدود ۱۳۰ هزار شغل فعال در زمینه تاکسی رانی و حمل و نقل مسافر را به خطر انداخته و تهدید کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اوبر تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد

ایتنا - گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود برای اپلیکیشن تماس اندروید، ایموجی صوتی را برای برخی از کاربران فعال کرد.
شرکت گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود، قابلیت عجیبی را برای برخی کاربران فعال کرده که ایموجی‌های صوتی نام دارد. این قابلیت در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «شما می‌توانید احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل تنها از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

درواقع وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

طریقه فعال کردن این قابلیت برای کاربران اندروید اینگونه است که ابتدا وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی می‌شوید یا در صفحه اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) می‌زنیذ تا گزینه ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه «ایموجی صوتی» در صفحه اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

گوگل برای جلوگیری از پخش پشت سر هم صداها با ایجاد فاصله کوتاهی بین ارسال این ایموجی‌ها محدودیتی برای استفاده از این قابلیت درنظر گرفته است. 

در حال حاضر کمپانی گوگل آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل را در کانال بتا (نسخه ۱۲۸) دردسترس قرار داده تا برخی کاربران از آن استفاده کنند اما احتمالاً در هفته‌های آینده تمام کاربران امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403