Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:سقط جنین یا بچه اندازی عبارت از قطع آبستنی قبل از موعد زایمان و خروج جسم کامل نشده است.

وی افزود:اگر در گله‌های گوسفند یا گاو بیش از 10 درصد از دام‌های آبستن سقط کنند گله با مشکل جدی روبرو است و باید در راستای تشخیص عامل سقط اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدی ادامه داد:از جمله عوامل ایجاد کننده سقط جنین،عدم توانایی رحم در نگهداری جنین، عوامل هورمونی، عوامل فیزیکی، کمبودهای تغذیه‌ای و مسمومیت حاصله از گیاهان سمی و عوامل عفونی ناشی از کمپیلوباکتر، کلامیدیا، لپتوسپیروز، بروسلوز و آسپرژیلوس است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:با توجه به خشکسالی‌های مستمر در شهرستان بشرویه، سقط جنین در دام‌ها به علت کمبود عناصر و مواد معدنی نظیر بتاکاروتن، سلنیم و ید است.

وی یادآور شد:در این خصوص نمونه گیری از محتویات شیردان و اندام جنین‌های سقط شده توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی صورت گرفته و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال می ‌شود.

انتهای پیام/غ

سقط جنین از مشکلات اصلی صنعت دامپروری است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی انگل تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

 

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

 

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند،.

این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین