Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا خیاط‌زاده شهردار منطقه یک کرمان با بیان این که بافت کهن شهر کرمان یکی از بافت‌های منحصر به‌فرد تاریخی است که در آن اماکن تاریخی متعددی از جمله بازار بزرگ سرپوشیده، مساجد، میدان و حمام گنجعلیخان، موزه، آب انبار و کاروانسرا‌های بسیاری واقع شده گفت: به منظور احیا و کمک به رونق اقتصادی و سهولت در عبور و مرور شهروندان، شهرداری منطقه یک اقدام به به‌سازی معبر منتهی به بازار کفاشان (واقع در کوچه سردار) کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشارکت شهروندان به ویژه اصناف و کسبه را در توسعه، عمران و آبادانی شهر کرمان ضروری دانست و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با کسبه معبر منتهی به بازار کفاشان، مقرر شد شهرداری منطقه یک نسبت به به‌سازی معبر مجاور مجتمع‌های تجاری یاد شده با مشارکت آنان و براساس طرح تاییدی اداره کل میراث فرهنگی اقدام کند.

شهردار منطقه یک ادامه داد: به دلیل نامناسب بودن کف‌سازی این محل و ضرورت اصلاح آن، در راستای ارتقای کیفیت معابر، پروژه کف‌سازی، پیاده‌روسازی، احداث گل‌کار و نورپردازی توسط شهرداری منطقه یک انجام می‌شود.

خیاط‌زاده با بیان اینکه کف‌سازی بازار متناسب با بافت کهن انجام می‌شود، بیان کرد: زیبایی بصری و مقاومت مصالح در برابر شرایط جوی، از جمله ویژگی‌های پروژه یاد شده است.

وی با بیان این که بازار بزرگ کرمان قلب اقتصادی شهر بوده و مرمت بازار و معابر منتهی به آن، احیا کننده‌ی محور گردشگری است، گفت: امید است با تعامل و مشارکت کسبه و بازاریان گام‌هایی اساسی در جهت رفع معضلات بافت کهن برداریم.

انتهای پیام/ی

مرمت بافت تاریخی شهر کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

 
به گزارش تابناک، از ساعاتی پیش بارش‌های پراکنده در قسمت‌هایی از کاشان و آران‌وبیدگل شدت گرفته است.بارش شدید باران سبب راه افتادن سیلاب در معابر و خیابان‌ها و همچنین طغیان رودخانه‌های فصلی در سطح شهر و روستاهای اطراف شده است. تاکنون ویران شدن چند منزل مسکونی و تخریب جاده‌ها و معابر شهری و روستایی توسط این باراش‌های سیل‌آسا و جاری شدن سیل گزارش‌ شده است.

با توجه به جریان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منطقه کاشان و آران‌وبیدگل از همشهریان تقاضا می‌شود تا از هرگونه توقف در مسیر رودخانه‌ها و مسیرهای سیلاب‌ها و همچنین حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • رونمایی از تصاویر شماتیک جداره‌سازی بازار تبریز + تصاویر
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان