Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در دیدار با مردم قزوین که در مسجد جامع المهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: امر پیشگیری از وقوع جرائم در قانون بر عهده دستگاه قضایی سپرده‌شده است و قوه قضائیه نیز گام‌های مؤثری را در راستای وظیفه ذاتی و قانونی خود برداشته است و در بسیاری از جرائم نیز کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها تأکید کرده‌اند که همه دستگاه‌ها در امر پیشگیری باید به کمک قوه قضاییه بیایند و همه باید به این باور قلبی برسیم که حقیقتاً با پیشگیری می‌توان از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کرد.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی خدمات گسترده و گاهاً پیچیده‌ای را هم به اقشار جامعه و هم به دستگاه‌ها مختلف ارائه می‌دهد و به خاطر همین گستردگی خدمات لازم است که همه جامعه و همه نهادها برای پیشگیری از وقوع جرائم به میدان بیایند زیرا دیر یا زود آسیب‌های اجتماعی به سراغ همه خواهد آمد و مخصوص قشر خاصی از جامعه نیست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی بابیان اینکه پیشگیری باید به‌عنوان یک اصل شناخته شود، خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود همه به خاطر مراودات اجتماعی افراد و اختلافات ناشی از این روابط اجتماعی است و دستگاه قضایی در تشکیل آن‌ها هیچ نقشی ندارد.
وی عنوان کرد: مردم باید به این باور برسند که خودشان برای پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش پرونده‌های قضایی باید گام‌های عملی و مؤثر بردارند و در روابط خود با افراد مسائل حقوقی را رعایت کنند و این امر مستلزم افزایش دانش حقوقی جامعه است.
رئیس‌کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول و مناسب نیست که برخی از این بحران‌های اقتصادی به خاطر بی‌تدبیری مسئولان و برخی نیز به خاطر تحریم‌های دشمنان این نظام است و ما باید آگاه باشیم و با اعمال خود موجب وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی و بازار نشویم و آب در آسیاب دشمن نریزیم و آن‌ها را به اهداف شوم خود نزدیک نکنیم و باید در مواجهه با بحران‌های اقتصادی تصمیم‌های عاقلانه از سوی جامعه گرفته شود.
وی تصریح کرد: رشد جرائم و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و بیکاری بسیار نگران‌کننده و به زنگ خطر رسیده است و باید جامعه نسبت به این آسیب‌ها آگاه شود چون گریبان گیر همه خواهد شد و با چهره‌های مختلف در بین اقشار مختلف جامعه نمایان می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی ابراز کرد: برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته است ولی تنها با تلاش قوه قضاییه این امر محقق نخواهد شد و باید هم مردم و هم مسئولان به‌خصوص نهادهای متولی امر فرهنگ به میدان بیابند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین بحران اعتیاد بحران اقتصادی پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان