Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری همایش انقلاب اسلامی گفت: هدف این همایش این است که کارنامه مسئولان باید روی میز و در قضاوت عموم قرار بگیرد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در نشست خبری همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران که امروز در دانشگاه آزاد برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی در نوبه خودش برپایه اندیشه اسلامی شکل گرفت و انقلاب بی نظیر است این نظر نظر بسیاری از پژوهشگران دنیا است در حقیقت یک انقلاب بزرگ فرهنگ دینی علمی و اندیشه ای در جهان معاصر شکل گرفت که به رهبری امام خمینی اندیشمند بزرگ در حساس ترین نقطه دنیا و با دست خالی به پیروزی رسید و یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ساختار سیاسی جهان را از بین برد و به عنوان اندیشمندی بزرگ در جهان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این انقلاب خط بطلانی بر تفکر حاکمیت لیبرالیسم و همه اهداف جهان بود و الگوی حرکتی حضرت امام یک الگوی قرآنی است یعنی مبارزه سیاسی براساس قرآن تعریف می شود، مبارزه با طاغوت یک شعار قرآنی، مبارزه با ظلم و استکبار یک آموزه قرآنی و برای برقراری یک نظام اسلامی هم یک شعار قرآنی را هدف خود قرار داد و همه برمبنای قرآن و آموزه های ناب اسلامی شکل گرفت.

کلانتری ادامه داد: نقش مهم مردم در انقلاب اسلامی قابل انکار نیست عموم مردم در صحنه مبارزه حضور داشتند و از همه هستی خودشان در راه انقلاب خرج کردند و بعد از پیروزی انقلاب در جنگ تحمیلی 8 ساله مشارکت جدی داشتند و توانستند پیروز شوند و در حال حاضر نیز با همه فراز و نشیب هایی که وجود دارد اما مردم کماکان استقامت می کنند و به خاطر ایمان و خلوص رهبران انقلاب به امید پیروزی های آینده این انقلاب را حفظ خواهند کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سالی است که انقلاب به بلوغ خودش رسیده و از فراز و نشیب ها عبور کرده و دستاوردهای مهمی داشته بنابراین این دستاوردها باید به مردم معرفی شوند به خصوص نسل جوان بدانند که چه اتفاقاتی رخ داده است. موانعی که سر راه انقلاب است از بیرون تحمیل می شود.
وی یادآور شد: دانشگاه آزاد با وجود 6 میلیون فارغ التحصیل و یک میلیون دانشجوی شاغل به تحصیل از مولدین انقلاب است و این دانشگاه یک گام اساسی در حوزه معرفی انقلاب و دستاوردهای انقلاب برداشته است.
کلانتری با اشاره به برگزاری همایش بین المللی کارامدی و کارنامه انقلاب اسلامی توسط دانشگاه گفت: این کار بزرگی است که طراحی شده و به صورت بین المللی برگزار خواهد شد تاکنون صدها مقاله و کتاب در مورد انقلاب در خارج از مرزها نوشته شده و در داخل هم از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شده اما بحث کارنامه نظام جمهوری اسلامی موضوعی است که کمتر به آن توجه شده است کارنامه مسئولان باید روی میز و در قضاوت عموم قرار بگیرد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اضافه کرد: کارنامه و کارامدی را می توان به چند صورت انجام داد اول مقایسه شرایط فعلی کشور با قبل از پیروزی انقلاب، مقایسه با کشورهای هم تراز جمهوری اسلامی و مقایسه جهانی کارنامه جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: تحریم های اقتصادی 40سال است که وجود دارد و روز به روز هم شدیدتر می شود و براساس گفته استکبار می خواهند این تحریم های فلج کننده را افزایش دهند اما با این وجود دستاوردهای انقلاب نسبت به گذشته ده برابر شده است در تولید علم پیشرفت خوبی داشتیم و به رتبه 16 جهان رسیده ایم در حوزه گاز و نفت اتفاقات خوبی در کشور رخ داد 96 درصد مردم کشور از لوله کشی گاز شهری استفاده می کنند که این موضوع در دنیا بی نظیر است.
کلانتری گفت: همایش انقلاب اسلامی در حوزه بررسی کارنامه 40 ساله نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم، فناوری، اقتصاد، توسعه انسانی، دفاعی و نظامی است و یکی از دستاوردهای آن تدوین 20 جلد کتاب است که در آستانه برگزاری همایش منتشر می شود.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: این همایش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است و 40 نشست علمی در همین راستا برگزار خواهد شد.
وی گفت: کارهای دیگری در راستای 40 سالگی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد در حال برگزاری است که از جمله اردوهای خمین، تجمعات که برای شناخت دانشجویان با اندیشه های امام خمینی است که به این شهر اعزام می شوند کلاس های آموزشی برگزار می شود و پس از آن به منزل امام در قم می روند و سپس بازدیدی از حسینیه جماران خواهند داشت. این در واقع یک سیر مطالعاتی در آثار امام است.

کلانتری گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تعداد زیادی برنامه های استانی در واحدهای دانشگاه آزاد برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری، رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در این دانشگاه برگزار شد این رویداد را اتفاقی مبارک و پیونددهنده علم و صنعت دانست و اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه و لزوم ارتباط این دو رکن مهم در عرصه عمل توجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های فناورانه و تمرکز بر ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و پیوند صنعت و دانشگاه و مسیری برای ایجاد اشتغال است و در همین راستا همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان را در عمل دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان گفت: با ورود دانشگاه به صنعت از یک‌سو می‌توان در حل مسئله مثمر ثمر بود و از سوی دیگر با ورود دانشجو به‌عنوان کارورز، موضوع کسب مهارت را شاهد خواهیم بود.

خاکساری از تحقق کارورزی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این طرح دانشجو در عرصه عمل و حضور در واحد‌های صنعتی به کسب تجربه آموزش و یادگیری می‌پردازد که می‌تواند راهی برای شناخت مسیر شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تلقی شود.

وی مطرح کرد: طرح پویش در راستای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با صنعت و بازار کار راه‌اندازی شده است. این طرح منجر به پرورش دانشجویان ماهر خواهد شد که همزمان با تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های لازم را از طریق اشتغال در نهاد‌های مختلف کسب می‌کنند.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان اضافه کرد: در طرح پویش، دانشگاه امکان اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل را فراهم کرده تا تجربه خوبی را در محیط کاری کسب کنند و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

خاکساری با بیان اینکه در این طرح دانشجو هیچ هزینه‌ای را بابت این واحد نمی‌پردازد تا بی‌دغدغه زمینه مهارت‌آموزی محقق شود از اجرای طرح پایش و بررسی مشکلات به‌ویژه در حوزه کشاورزی و حل آن توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد