Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معتقد است جوانان تحصیل‌کرده و خلاق مهم‌ترین سرمایه برای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور به شمار می روند و این نسل توانمند با توسعه شرکت‌های خلاق خود تحولی جدی در کار آفرینی کشور ایجاد می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از استارتاپ‌های حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت: «فضای این نمایشگاه با جوانانی که موفقیت را در کارآفرینی یافتند و متکی به استخدام دولتی نیستند شور و نشاط ویژه پیدا کرده است این افراد ضمن آنکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌کنند به تولید ارزش افزوده و سرمایه برای اقتصاد کشور نیز اهتمامی جدی دارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه کارآفرینان جوان فعال در استارتاپ‌ها ارزشمندترین سرمایه برای زیست بوم کارآفرینی و نوآوری هستند گفت: «این افراد جدید کارآفرینی ایران را شکل می‌دهند و با نوآوری و خلاقیتی که دارند تحولی جدید در اقتصاد کشور و عرصه کارآفرینی ایجاد می‌کنند».

وی با بیان این که تعدادی از این شرکت‌های استارتاپی موفق شدند به درآمدهای بالا دست پیدا کنند و در جمع استارتاپ‌های میلیاردی قرار بگیرند افزود: «نسل جدید کارآفرینی ایران را شکل می‌دهند و با درآمد‌های چند هزار میلیاردی تحول جدی را در نگرش نسبت به اقتصاد دانش بنیان و جایگاه نوآوری در کسب‌وکارها شکل دادند».

وی افزود: «شرکت‌ها که تعدادی از آنها توانستند رکوردهای بالای چهار هزار و پنج هزار میلیارد تومان فروش را جابه‌جا کنند نسل آینده کارآفرینی کشور را شکل می‌دهند و ضمن تحولی جدی کشور را یک قدم به سوی اقتصاد دانش‌بنیان نزدیک‌تر خواهند کرد».

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به حمایت جدی از کسب‌وکارهای خلاق در سال جاری گفت: «بخشی از تسهیلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت می‌کنند به شرکت‌های خلاق نیز اختصاص خواهد یافت».

ستاری حمایت از شتاب دهنده‌ها را یکی از پایه‌های جدی توسعه این کسب‌وکارها دانست و افزود: «اکنون بیش از ۴۰ شتاب‌دهنده حوزه کسب‌وکارهای خلاق فعال هستند که قطعا با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد این تعداد توسعه می‌یابند همچنین در شهرهای مختلف برنامه‌های شتاب‌دهی دنبال می‌شود».

وی با بیان این که دانشگاه‌های متعددی به این برنامه شتابدهی ملحق شدند، ابراز کرد: «خوشبختانه محیط دانشگاه برای حمایت و توسعه کسب‌وکارهای خلاق به مرور در حال آماده شدن است و رویکرد دانشگاه‌ها در حال جهت‌گیری است که از جوانان برای توسعه کسب‌وکارهای خلاق حمایت کند و به این صورت مشکلات کشور به دست آنان حل شود».

بازدید از الکام استارز

الکام استارز در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، با حضور سه گروه استارتاپ‌ها، در مرحله اقدامات اولیه برای تجاری‌سازی و همچنین دارندگان ایده و استارتاپ‌های بزرگ برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور همه ساله با حضور فعالان دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 6 تا 9 مردادماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور استارتاپ‌های این حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت