Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@20:39:23 GMT

افزایش سطح باغ های لیموترش دزفول

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۵۲۷۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، کارشناس و مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: سطح باغ های بارور لیموترش در این شهرستان افزایش یافته و امسال به 404 هکتار رسید.
مسعود کرمی نژاد افزود:کل سطح زیر کشت باغ های لیموترش در دزفول 534 هکتار می باشد که از این میزان 404 هکتار بارور و 130 هکتار غیربارور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به علت استقبال زیاد شهروندان از محصول لیموترش به محض ورود به میدان تره بار در شهرستان دزفول و استان خوزستان به فروش می رسد و درصد کمی نیز به سایر استان ها ارسال می شود.
کارشناس و مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود پیش بینی می شود: پنج هزار تن محصول لیموترش از باغهای مرکبات این شهرستان برداشت شود.
از شش هزار و 650 هکتار باغ های مرکبات دزفول پنجهزار و 300 هکتار آن بارور بوده که محصول از آنها برداشت می شود.
12 نوع مرکبات از جمله انواع پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروت ، لیمو شیرین ، لمون و لایم(لیمو ترش ) از باغ های دزفول برداشت می شود.
پرتقال دزفول که به برند این شهرستان معروف است ، علاوه بر بازار داخل کشور به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.
سالانه حدود 75 هزار تن محصول مرکبات از باغ های دزفول برداشت می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افزایش سطح باغ های لیمو ترش دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع استان خوزستان خریداری شده است.   وی کلزا را از دیگر محصولات پاییزه در حال برداشت در استان عنوان کرد و افزود: از آغاز برداشت تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.   سیداحمدی ادامه داد: همچنین با آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در استان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.   سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافت، اضافه کرد: به جز شهر‌های دزفول و شوش در دیگر شهر‌های شمالی استان، برداشت گندم دیم هنوز آغاز نشده است.

دیگر خبرها

  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال