Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از این است که کارگران شرکت تراورس در سراسر کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این اعتراض‌ها از آغاز امسال، شکل جدی‌تری به خود گرفته است و در شهرهای مختلف ایران تکرار شده است.

روزشمار اعتراض کارگران تراورس

 کارکنان تراورس برای چندمین روز در شهرهای مختلف ایران و در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود محل کار خود را ترک کردند؛ البته منابع رسمی تراورس این اخبار را تایید یا منتشر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران تراورس تبریز از هفته گذشته نسبت به عدم دریافت حقوق معوقه خود اعتراض کرده‌اند و دامنه این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود کارگران شرکت تراورس دیروز (یکشنبه هفتم مرداد) در شهرهای نیشابور، سبزوار، کاشمر و زنجان نسبت‌به عدم پرداخت حدود سه ماه حقوق و بیمه خود اعتراض کردند. این اعتراض‌ها (اعتراض کارگران شرکت تراورس) از ۲۸ تیرماه جاری شکل جدی‌تری به خود گرفته است و به گفته کارگران این شرکت، مسئولان تراورس در برابر آن بی‌توجه بوده‌اند و در جهت پرداخت حقوق معوقه کارگران هیچ اقدامی نکرده‌اند.

شنیده می‌شود اعتراض صنفی کارگران در مناطق ریلی اسلامشهر تهران، هرمزگان، کرج، لرستان، آذربایجان، زاگرس، شاهرود، دامغان و سمنان نیز از جمله اعتراض‌های کارگران شرکت تراورس در روزهای گذشته بوده است.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی رسیده، کارکنان شرکت تراورس در اسلامشهر به‌دلیل عدم دریافت چهار ماه حقوق و کارگران راه‌آهن زنجان در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه حقوق و ۱۵ماه بیمه محل کار خود را ترک گفته‌اند.

بر اساس این اطلاعات پرسنل تراورس راه‌آهن خوشاب سبزوار و سرخس نیز در تاریخ دوم خرداد سال جاری به عدم پرداخت چهار ماه معوقه اعتراض کردند.

همچنین بر اساس اخبار تایید نشده ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال نیز کارگران تراورس گلستان به عدم دریافت حقوق و واریز نشدن حق بیمه، در برابر دفتر این شرکت جمع شدند.

۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷، روزی بود که حدود 50 نفر از کارگران تراورس زنجان در برابر آنچه عدم دریافت چهار ماه حقوق و ۱۱ ماه بیمه خوانده می‌شود، اعتراض کردند.

همچنین گزارش‌های مردمی تایید نشده حکایت از این دارد که کارگران شرکت تراورس و خط ابنیه دامغان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق عقب‌افتاده خود از رفتن به سر کار خودداری کردند.

در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال جاری نیز، جمعی از کارکنان تراورس راه‌آهن استان آذربایجان شرقی در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت به‌موقع حقوق، دست به گردهمایی در محدوده ایستگاه راه‌آهن تبریز زدند که این خبر هم از سوی مدیران این مجموعه تایید نشده است؛ اعتراضی که در روزهای اخیر نیز بار دیگر تکرار شد.

لازم به توضیح است که شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور در زمینه نگهداری و پشتیبانی خطوط راه‌آهن حدود هفت‌هزار کارگر دارد. در ماه‌های گذشته اخبار غیر رسمی زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این که این کارکنان درمجموع به‌دلیل به تعویق افتادن مطالبات دست‌مزدی خود، تامین نشدن منابع مالی از سوی کارفرما، نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت برای کارگرانی که سابقه کار بالایی دارند و نداشتن بیمه اعتراض کردند. 

تاکنون پیگیری‌های خبرنگار تین از مدیران تراورس در این باره نتیجه‌ای نداشته است.

زهرا ایرانشاهی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اعتصاب اعتراض تراورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی