Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: روند راهیابی دانش آموزان به مدارس تیزهوشان در دولت یازدهم اصلاح شده است.

فردین بساطی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت قبل ورود دانش آموزان به مدارس تیزهوشان بصورت غیر استاندارد انجام می شد بطوریکه روند جذب و تعداد دانش آموزان این مدارس بسیار بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس استاندارد در دنیا یک تا سه درصد جمعیت تیزهوش بوده و این رقم در کشور ایران معادل 28 ،2 درصد است.
رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: متاسفانه در دولت قبل روند جذب دانش آموزان به مدارس تیزهوشان بصورت غیر استاندارد انجام می گرفت بطوریکه این رقم چند برابر نرخ واقعی و تا 25 درصد نیز افزایش یافته بود.
به گفته بساطی از مجموع تعداد دانش آموزان مدارس تیزهوشان 1،48 درصد در مقطع متوسطه اول و هشت دهم درصد در مقطع متوسطه دوم است.
وی به وضعیت مدارس تیزهوشان در این استان اشاره کرد و گفت: هم اینک 800 دانش آموز دختر و پسر در چهار واحد آموزشی متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه باید 2،28 درصد جمعیت وارد مدارس تیزهوشان شوند، افزود: در استان ایلام به علت آمار پایین جمعیتی و به حد نصاب رسیدن کلاس ها تعداد بیشتری دانش آموز وارد این مدارس شده بطوریکه اکنون 800 دانش آموز دختر و پسر در این مدارس تحصیل می کنند.
بساطی با اشاره به لغو طرح حذف مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول گفت: آزمون ورودی این مدارس هفته گذشته با حضور یک هزار شرکت کننده برگزار و نیمه نخست شهریور ماه اعلام و برای سال تحصیلی 97- 98 در مقطع متوسطه اول 50 دانش آموز دختر و 50 دانش آموز پسر به این مدارس راه می یابند.
به گفته وی، نتایج آزمون مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم نیز هفته جاری اعلام و از یک هزار دانش آموز شرکت کننده 60 نفر شامل 30 دانش آموز دختر و 30 دانش آموز پسر شده اند.

*** راه یابی دانش آموزان استان به مرحله نهایی المپیادهای علمی
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش ایلام همچنین به راه یابی 2 نفر از دانش آموزان مدارس تیزهوشان این استان به مرحله نهایی المپیادهای علمی خبر داد و گفت: دانش آموز فرنوش فرشچیان توانست برای اولین بار در استان با شرکت در المپیاد شیمی به مرحله نهایی راه پیدا کند.
وی اضافه کرد: همچنین پانیذ قاسمی نیز در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توانست به مرحله نهایی راه یابد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف تحصیل کرده اند.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزشي آموزش و پرورش مدارس تيزهوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است