Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  ، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد سنندج، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از بخش‌های مختلف ساختمان آموزشی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی بانه که به همت مجمع مؤسسین و خیرین دانشگاه ساز شهرستان بانه عملیات ساخت آن به پایان رسیده، بازدید و مسجد مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی بانه را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرهاد رهبر در دیدار با مردم، خیرین دانشگاه ساز بانه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با تأکید بر افزایش محصولات دانش بنیان، گفت: محصولات فناورانه واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی این استان از منطقه تجاری و مرزی بانه به دیگر کشور‌های جهان صادر شود.

وی ضمن تسلیت شهادت ۱۱ تن از جوانان مرزبان شهرستان مریوان، خاطرنشان کرد: از خدمات ارزنده خیرین بانه در ساخت و تکمیل مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تشکر می‌کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخواست خیرین بانه مبنی بر اینکه ارتفاع ساختمان دانشگاهی این شهر بلندتر از مراکز تجاری و پاساژ‌های شهرستان بانه باشد، افزود: وجود چنین درخواستی نشانه درایت مردم این شهرستان است و چنین مردمی واجب احترام و تکریم هستند و وظیفه مسئولان در برابر آن‌ها سنگین و خطیر است.

دکتر فرهاد رهبر مزایای اقلیمی و مرزی در مسیر ترانزیت با همسایگان غرب ایران، وجود امکانات مادی و طبیعی فراوان، مردم غیور و دانش دوست و جوانان دارای پشتکار و فهیم کردستان و بانه را ضامن خلق حماسه، تحول و توسعه عنوان کرد.

وی افزود: چنین ظرفیت‌هایی با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی مسئولان باید منشأ انجام فعالیت‌های بزرگ و ماندگار در منطقه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایمان و درایت مردم بانه را مستحق بهره بردن از برترین و بزرگترین خدمات نظام دانست و تبدیل شدن این منطقه به عنوان مرکز بزرگ صادرات کشور توسط همسایگان در مرز غربی و اقلیم عراق را امری قابل تحقق برشمرد.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به بازدید خود از محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، گفت: تعداد محصولات دانش بنیان و فناورانه باید افزایش یابد تا از مرکز صادرات بانه روانه بازار جهانی شود و شاهد برقراری تراز مثبت تجاری در این منطقه باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی بانه مرکز گسترش علم و دانش، تربیت نیروی متخصص و کادر فنی کردستان است

وی افزود: مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی بانه مرکز گسترش علم و دانش، تربیت نیروی متخصص و کادر فنی برای کردستان است و با پذیرش دانشجو از اقلیم برای کردستان عراق هم این امر تحقق خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با وعده تسهیل در روند پذیرش دانشجو از کردستان عراق، گفت: وجود دانشگاه در هر جا نوید عمران و آبادانی، کسب و کار و رونق اقتصادی است و این مهم با توجه به اهمیت کار بزرگی که خیرین بانه به ثمر رسانده اند، باید به تربیت متخصصان و مهندسان برای کسب و کار پر رونق منجر شود.

شایان ذکر است، مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بانه در زمینی به وسعت ۵۰ هزار هکتار دارای ساختمانی به مساحت سه هزار و ۴۰۰ مترمربع در چهار طبقه شامل ۲۴ کلاس درس، ۱۲ آزمایشگاه و سه سایت شبکه، اینترنت و آموزش زبان انگلیسی است.

خیرین شهرستان بانه علاوه بر احداث مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی بانه، تمام مراحل ساخت از مرحله تملک زمین، کلنگ زنی تا بهره برداری و راه اندازی ساختمان بخش رفاهی و خدماتی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و مسجد دانشگاه را تقبل کردند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی در نشست خبری که با اصحاب رسانه که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: «با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بحث تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که توسط کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، پنجره واحد الکترونیک به کمیته سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا فرآیند اقدامات سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن و به صورت شفاف انجام شود.

حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

عظیم‌زاده اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه آزاد در سال گذشته به بیش از 505 میلیون دلار با تراز تجاری مثبت 313 میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین ترازهای مثبت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.»

وی با اعلام اینکه سال 1402 در تمام شاخص‌های عملکردی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با افزایش درآمدها همراه بوده‌ایم، افزود: «در حوزه سرمایه‌گذاری چه در بحث صدور فعالیت‌ها و چه در بحث تمدید مجوزها حدود 20 درصد رشد داشته‌ایم.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، حجم سرمایه‌گذاری‌های سال گذشته در قشم و در شرکت‌های شیلاتی و در حوزه کشاورزی بالغ بر 100 درصد رشد داشتیم و در بحث ثبت شرکت‌ها و مقایسه آن با سال 1401 هم شاهد 11 درصد افزایش بوده‌ایم.

او بیان داشت: «در بحث حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد در سال 1402 در حوزه خودرو و مسافر 27 درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره جهانی قشم تاثیرگذار بوده است.»

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم شاهد رشد 25 درصدی در این منطقه آزاد بودیم، یادآور شد: «در بخش عقد قراردادهای فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری 80 زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.»

وی گفت: «در حوزه واردات کالاهای 15 درصد گمرکی هم با افزایش 200 درصدی مواجه بودیم که این افزایش درآمدها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898728

دیگر خبرها

  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان