Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی با استناد به اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان نوشت که برلین برخلاف توافق دولت ائتلافی مبنی بر توقف صادرات تسلیحات به کشور‌های شرکت کننده در جنگ یمن، قطعات جنگنده و تورنادو به عربستان سعودی تحویل داده است.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی با اشاره به اینکه دولت ائتلافی برلین توافق کرده بود که صادرات تسلیحات خود به کشور‌های شرکت کننده در جنگ یمن را متوقف کند همچنین نوشت: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اخیرا در گزارشی از تشدید درگیری‌ها در یمن خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر این اساس از سال ۲۰۱۵ صد‌ها مدرسه از طریق حملات هوایی و بمباران‌ها در جنگ یمن ویران شده و حداقل ۲۲۰۰ کودک کشته شده‌اند.

یکی از کارشناسان یونیسف در این باره اظهار داشته است که هیچ توجیهی برای این قتل عام وجود ندارد.

به نوشته روزنامه "تاگس شاو" آلمان این جنگ خونین همچنین با مشارکت عربستان سعودی همچنان ادامه دارد. عربستان سعودی در این جنگ از جنگنده‌های تیپ "یورو فیرتر" و تورنادو‌ها استفاده می‌کنند. این‌ها ادوات جنگی هستند که همچنین آلمان در تولید و توسعه آن‌ها مشارکت دارد.

احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات در قرارداد ائتلافی درباره یک سیاست صادرات محدود تسلیحات توافق کردند و اعلام کردند که می‌خواهند با شرکای خود در زمینه پروژه مشترک اروپایی توافق کنند.

البته واقعیت به گونه‌ای دیگر به نظر می‌رسد. وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به پرسش "سویم داگدلان"، از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان خبر داده است که بین سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ و سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در مجموع حدود ۲ میلیون قطعات یدکی برای جنگنده‌ها و تورنادو‌ها به عربستان سعودی تحویل داده شده است.

داگدلان که معاون فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان است این اقدام دولت آلمان را قابل درک ندانسته و در این باره اظهار داشته است: اینکه دولت آلمان با وجود محاصره و حملات هوایی هدفمند به غیر نظامیان در یمن همچنان تحویل قطعات جنگنده‌ها و تورنادو‌ها به عربستان سعودی را تصویب کرده است اقدامی غیر مسئولانه است.

وی افزود: دولت آلمان نباید هیچ گونه صادرات تسلیحاتی را به این کشور تصویب کند اگر نمی‌خواهد در جنایات انجام شده در یمن شریک باشد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Za0

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان آلمان تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی