Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان دانشگاهي و حوزوي متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون تصدي منصب قضا در سال 1397 مي‌رساند، كه ثبت نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org
بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان دانشگاهي و حوزوي متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون تصدي منصب قضا در سال 1397 مي‌رساند، كه ثبت نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني: www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org از روز سه شنبه مورخ 97/05/09 آغاز و در روز دوشنبه مورخ 97/05/15 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.
الف- شرايط عمومي:
1. تابعيت اصلي ايران.
2. اعتقاد و التزام عملي به دين مبين اسلام، ايمان و عدالت.
3. التزام عملي به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و اصل ولايت مطلقه فقيه و عدم وابستگي تشکيلاتي به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هاي غيرقانوني يا هواداري از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
4. طهارت مولد
5. داشتن سلامت جسمي و رواني و توانايي براي انجام کار قضايي
6. داشتن کارت پايان خدمت وظيفه، معافيت تحصيلي يا معافيت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانيدن مدت خدمت نظام وظيفه فارغ‌التحصيلان دانشکده علوم قضايي در محاکم قضايي کشور.
7. نداشتن سابقه محکوميت کيفري مؤثر.
8. حسن شهرت، اخلاق و امانتداري.
9. عدم اعتياد به دخانيات، مواد مخدر و روان‌گردان.
10. داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت نام.
ب- شرايط اختصاصي:
دارا بودن يکي از مدارک تحصيلي زير:
1. کارشناسي حقوق در يکي از گرايش ها؛
2. کارشناسي الهيات با گرايش فقه و مباني حقوق اسلامي؛
3. کارشناسي فقه و حقوق؛
4. کارشناسي ارشد پيوسته معارف اسلامي و حقوق در يکي از گرايش ها؛
5. کارشناسي ارشد پيوسته الهيات،معارف اسلامي و ارشاد با گرايش فقه و مباني حقوق اسلامي؛
6. سطح دو حوزوي يا بالاتر
پ- مدارک مورد نياز:
1. تکميل تقاضانامه
2. پرداخت هزينه ثبت نام به مبلغ 1.000.000 (يک ميليون) ريال بصورت الكترونيكي از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش کشور.
3. فايل عكس اسكن شده: داوطلب مي‌بايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسكن نموده و فايل آن را براي ثبت‌نام اينترنتي آماده نمايد.
1-3- عكس 4 * 3 كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ)
2-3- عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.
3-3- اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400*300 پيكسل و حداقل 300 * 200 باشد.
4-3-تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
5-3- حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر باشد.
6-3- حاشيه‌هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.
7-3- حتي الامكان عكس، رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره1- عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره2- درصورت ارسال عكس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وي سلب مي‌گردد.
تذکرمهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که اين موضوع اکثراً براي داوطلباني که ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي‌شود رخ داده است. تاکيد مي‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامي، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عکس داوطلب ديگري به جاي عکس شما الصاق نگردد. بديهي است که در صورت ارسال عکس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
ت- زمان ثبت نام و برگزاري آزمون:
1- كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون تصدي منصب قضا در صورت داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در بند الف و ب اين اطلاعيه نسبت به تهيه مدارك خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاريخ 97/05/09 لغايت 97/05/15 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و در پايان ثبت‌نام به هر يك از داوطلبان كد رهگيري ارائه خواهد شد كه داوطلبان لازم است تا پايان كليه مراحل آزمون اين كد را نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً يادآور مي‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الكترونيكي مي‌باشد و داوطلبان لازم است از طريق پايگاه اطلاع‌رساني مذكور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و ثبت‌نام به غير از روش فوق غير قابل قبول مي‌باشد و اين دسته از داوطلبان مجاز به شركت در آزمون نمي‌باشند.
2- آزمون در روز جمعه مورخ 97/07/27 برگزار خواهد شد. آزمون داوطلبان دانشگاهي، تستي و آزمون داوطلبان حوزوي تشريحي است.
3- داوطلبان دانشگاهي پذيرفته شده آزمون تستي، روز جمعه مورخ 97/09/30 در آزمون تشريحي شرکت خواهند نمود و از داوطلبان حوزوي پذيرفته شده براي شرکت در مصاحبه علمي دعوت به عمل مي آيد.
4- كارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ 97/07/25 از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
5- ساعت و محل برگزاري آزمون بر روي كارت شركت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.
ث- مواد و ضرايب امتحاني
1. آزمون داوطلبان دانشگاهي:
1-1. استعداد شغلي (ضريب 2)
1-2. حقوق مدني (ضريب3)
1-3. حقوق تجارت (ضريب 2)
1-4. آيين دادرسي و اجراي احکام مدني (ضريب 2)
1-5. آيين دادرسي و اجراي احکام کيفري (ضريب 2)
1-6. حقوق جزاي عمومي (ضريب3)
1-7. حقوق جزاي اختصاصي (ضريب 2)

2. آزمون داوطلبان حوزوي:
آقايان:
2-1. فقه (كتاب بيع مکاسب) (ضريب 1)
2-2. اصول فقه ( جلد 1 کفاية الاصول: از ابتدا تا پايان المقصد الخامس ) (ضريب 1)
بانوان:
2-3- فقه شامل 15 کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دين، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصايا، نکاح، حدود، قصاص، ديات (ضريب 1)
2-4- اصول فقه (الحلقه الثانيه شهيد صدر) (ضريب 1)
ملاحظات:
1. با توجه به نيازمندي حوزه هاي قضايي ظرفيت پذيرش براي بانوان محدود است.
2. ملاک احراز شرايط عمومي و اختصاصي، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسؤوليت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراين کساني که شرايط لازم براي شرکت در آزمون را ندارند، بايد از ثبت‌نام در آزمون خودداري نمايند، در غير اين صورت در مراحل بعدي حذف خواهند شد.
3. دارندگان شرايط جذب اختصاصي مي توانند از مهرماه سال جاري، به تارنماي معاونت منابع انساني قوه قضاييه به نشاني www.qazahrm.ir مراجعه و در سامانه جذب اختصاصي ثبت نام نمايند.
روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم‌تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکورسراسری می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته‌شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور