Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و راه اندازی منطقه آزاد سیستان به عنوان یک ضرورت مهم در دستور کار مجلس قرار دارد که با تصویب آن چرخ توسعه سیستان و بلوچستان به چرخش در می آید.

علی کرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت های ارزشمند تجاری و صنعتی منطقه آزاد چابهار نیاز به پشتوانه قوی چون منطقه آزاد سیستان دارد که با تصویب این منطقه اتصال مرزهای دریایی با مرزهای خشکی سیستان و بلوچستان برقرار می شود، اجرای طرح های مهم خط آهن و راه ترانزیتی چابهار به میلک و بهره بردن از ظرفیت های برجسته این استان سرعت می گیرد و می تواند به حل مشکلات مردم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در 2 دهه خشکسالی مداوم و مستمر آسیب ها و خسارت های زیادی به مردم سیستان و بلوچستان وارد شده است بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار می تواند بسیاری از مشکلات مردم این استان را کاهش دهد.
کرد ضرورت توجه به مرزداران سیستان و بلوچستان و استفاده بهینه از مرز میرجاوه، روتک خاش و سایر مرزهای سیستان و بلوچستان را خواستار شد و تاکید کرد: در هر نقطه این استان فرصت برای سرمایه گذاری و خدمت به مردم فراهم است که ایجاد منطقه آزاد سیستان بهترین ظرفیت برای بهره گیری از این سرمایه هاست.
وی ادامه داد: در دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان کشور باید با نگاه های وسیع و به دور از تنگ نظری کارها در جهت تسهیل امور مردم و رونق دادن به فعالیت های توسعه ای و اقتصادی و معیشتی پیش برود.
نماینده مردم شهرستان خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: از سالهای قبل کار پیگیری ایجاد منطقه آزاد سیستان در دستور کار دولت و نمایندگان مردم در مجلس بوده است.
وی ادامه داد: در چند روز اخیر این پیگیری ها نتیجه داد و در نشست این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای این کمیسیون با ایجاد مناطق آزاد بانه - مریوان در کردستان، اینچه برون در گلستان، مهران در ایلام، جاسک در هرمزگان، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در سیستان و بلوچستان، بوشهر در استان بوشهر و قصر شیرین در کرمانشاه موافقت کردند.
نائب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی بافق، بناب، ملکان، ورزقان، بوکان، ابهر، ایرانشهر، سراوان، مهریز، مرند، آباده، انار، آمل، نور، محمودآباد، اورامانات، اشنویه، انرژی‌های نو سربیشه، اسفراین، بیجار، گردشگری پارسه، امیدیه، سپیدان، معدنی بوانات و خرم بید، داراب، قزوین، سقز، ریلی زرند، شهر بابک، گل گوهر سیرجان، شهداد، کرمان، چمخاله، فردوس، گناباد، کوهدشت، سنگ محلات، طالقان، طلا و جواهر تهران، گل و گیاه محلات، عایق های رطوبتی دلیجان، خیرآباد اراک، لاله جین، شبستر، میانه، خوی، کشاورزی چایپاره، مهاباد، پیرانشهر، شاهرود، مرودشت، سردشت، تکاب، نقده، چالدران، نایین، گلپایگان، میمه، چغازنبیل و مسجد سلیمان، برخوار، زرین شهر، شهید مدرس کرون، مبارکه، چرم شهر ورامین، نهبندان، تربت حیدریه، شیروان موافقت کردند.
نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور کمک به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان و رفع محرومیت این منطقه با تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان و مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر و سراوان موافقت کنند.
7310**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس مناطق آزاد منطقه آزاد سيستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی