Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از برگزاری همایش مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌ها در استان مرکزی خبر داد. ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به همایش مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور در استان مرکزی اظهار داشت: این همایش به مدت دو روز در روزهای دهم و یازدهم مردادماه برگزار می‌شود که اسکان میهمانان در  هتل امیرکبیر بوده و برنامه‌ها در سالن جلسات استانداری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این همایش که با حضور مسئولان کشوری از نهادهای مختلف برگزار می‌شود شامل بخش‌های مختلفی بوده که از جمله آنها می‌توان به تبیین توجیهات امنیتی و ملاحظات نظارتی در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد، بررسی پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد، پرسش و پاسخ پیرامون مسائل و ابهامات مرتبط با شرح ماموریت‌های دفاتر اجتماعی در حوزه تاسیس، نظارت و توسعه، طرح نظرات و آسیب‌شناسی موانع پیش روی سازمان‌های مردم‌نهاد و غیره اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: برای روز دوم این همایش هم موضوعاتی چون بررسی موانع پیش روی سازمان‌های مردم‌نهاد در  ارتباط با مسائل ثبت و مالیات، تشریح ضرورت مشارکت اجتماعی و مداخلات مردمی در مدیریت بحران، تبیین و تشریح ابعاد و سیاست‌های مرتبط با تفاهم‌نامه میان سازمان استخدامی و سازمان اجتماعی با عنوان حقوق شهروندی و سازمان‌های مردم‌نهاد و ضرورت تصویب لایحه قانون سازمان‌های مردم‌نهاد بوده که به آنها پرداخته می‌شود.

فتح‌آبادی بیان کرد: درمجموع محور این همایش مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد است، سازمان‌های مردم‌نهاد، نهادی نوپا در کشور است که علی‌رغم نوپا بودن تاثیر به‌سزایی در امور اجتماعی و فرعنگی دارند.

وی ادامه داد: بنابراین بخشی از فعالیت‌های حوزه اجتماعی استان‌های سراسر کشور که در طول امسال شکل می‌گیرد در قالب همین همایش در استان مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی عنوان کرد: انجام 20 مورد تحقیقات را در برنامه قرار داده‌ایم و 6 مورد از آنها که نهایی شده به‌عنوان دستاوردهای این بخش در این همایش رونمایی می‌شوند.

فتح‌آبادی اضافه کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند سبب تحرک اجتماعی استان شود و به‌رغم این که از اعتبارات استانی برای آن استفاده نکرده فرصتی را برای استان به همراه داشته که می‌تواند بر مولفه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در حوزه‌ آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان تدوین برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان را داشتیم که در قالب این برنامه به امور اجتماعی و فرهنگی می‌پردازیم، در اجرای برنامه‌ها به دنبال نقش‌های ایجابی هستیم تا سلبی تا بتوانیم امید را در جامعه تزریق کرده تا بیشتر از این شاهد آسیب‌ها نباشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: جایگاه استان مرکزی در میانگین آسیب‌های اجتماعی، جایگاه مطلوبی است و نباید خیلی نگرانی ایجاد کرد زیرا به نسبت ایجاد نگرانی از حساسیت روی موضوع هم کاسته می‌شود که خود نوعی معضل بوده و می‌تواند رشد آسیب‌ها را به همراه داشته باشد.

فتح‌آبادی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی از بدو آفرینش انسان بوده و در همه نقاط دنیا شاهد انواع مختلفی از این آسیب‌ها هستیم که خوشبختانه در حوزه خانواده، کشور ایران نسبت به دنیا با کمترین چالش مواجه است.

وی ادامه داد: برخی از مسائل هم تحت تاثیر مولفه‌های اجتماعی و تغییر سبک زندگی بوده و نباید از آنها به‌عنوان بحران نام ببریم و مسائلی که به دنبال تغییر سبک زندگی ایجاد می‌شود بحران اجتماعی نیستند.

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی صبح چهارشنبه در همایش جهاد تبیین و مسئولیت پذیری اجتماعی ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی ادارات بهزیستی اظهار کرد: هدف از اجرای این همایش آشنایی با معیارهای انقلاب اسلامی پیرامون مسائل و آسیب‌های اجتماعی است

وی گفت: توجیه و آشنایی با معیارهای انقلاب، باورهای فرهنگی، مذهبی و لزوم جهاد و مبارزه با استکبار و مسئولیت پذیری عموم جامعه در قبال آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن در باورها و اعتقادات جامعه از جمله نکات و مسائل مهم در سطح جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی برای تمامی کارکنان و کارمندان به منظور تبلیغ لزوم رعایت حجاب و عفاف مطابق موازین دینی از طریق آموزش و درونی سازی باورها و اعتقادات زنان موثر است.

وی تاثیر حضور و عملکرد کارکنان اورژانس اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، کودک آزاری و …را مهم ارزیابی کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی اقدامات در زمینه مسائل اجتماعی و خدمات ارائه شده به جامعه هدف مورد تاکید است.

در پایان این همایش از روانشناسان و همکاران فعال با اهدای هدایای مناسب و لوح سپاس تکریم و تجلیل شد.

کد خبر 6094356

دیگر خبرها

  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری