Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@16:47:52 GMT

مجلس جلوی واردات خودرو توسط شرکت راه آهن را گرفت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۸۱۷۲

مجلس جلوی واردات خودرو توسط شرکت راه آهن را گرفت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در حالی که هیئت دولت در مصوبه ای در تاریخ ۹ بهمن ۹۶ با واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن موافقت کرده بود، «هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس شورای اسلامی در نامه ای با امضای رئیس مجلس، از اجرای این مصوبه ممانعت کرد.

علی لاریجانی در این نامه خطاب به رئیس جمهور آورده: بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر صدور مجوز واردات خودروتوسط شرکت راه آهن، هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین بر اساس ماده ۴ قانون نحوه اجرای اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مصوب ۱۳۹۱ با این مصوبه مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس همچنین روحانی را مکلف کرده تا مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت قانونی (حداکثر یک هفته) و اعلام نتیجه نهایی را به ریاست مجلس ابلاغ کند. در غیر این صورت مصوبه مورد نظر ملغی اثر خواهد شد.

گفتنی است بر اساس ماده ۴ این قانون، دولت مکلف است جهت تأمین نیازهای خود حداکثر از توان داخلی استفاده کند.

همچنین این قانون وزارت صنعت معدن و تجارت را مسئول تأیید توان یا عدم توان تولیدکنندگان داخلی برای تأمین نیازهای دولت تعیین کرده که این وزارتخانه در نامه ای در تاریخ ۱ آبان ۹۶ امکان تولید نیاز دولت به خرید خودرو در داخل را تأیید کرده است که درنتیجه مصوبه دولت مبنی بر امکان واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن منتفی و این مصوبه مغایر قانون مذکور شناخته می شود.

 

 

مصوبه دولت برای خرید ۱۶ دستگاه از سوی وزارت راه و شهرسازی

مصوبه دولت برای واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن در حالی توسط هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین لغو می شود که پیش از این نیز هیئت دولت با پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی (ستاد وزارتخانه) و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در تاریخ های ۹ اسفند ۹۶ و همچنین ۱۷ دی ماه سال ۹۶ با خرید خودروی تولید داخل از سوی این دستگاه ها موافقت کرده بود.

بر اساس مصوبه دولت، وزارت راه و شهرسازی اجازه یافت ۳ دستگاه سوزوکی ویتارا و یک دستگاه پژو ۵۰۸ را از محل اعتبارات مصوب، خریداری کند.

 

ضمن اینکه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران (شرکت بازآفرینی شهری ایران) نیز از سوی هیئت دولت مجوز یافت تا ۵ دستگاه سوزوکی گرند ویتارا، ۴ دستگاه پژو پارس و ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ برای این شرکت خریداری کند.

 

گفتنی است در تصویب نامه های هیئت دولت، منابع خرید این ۱۶ دستگاه خودرو شفاف سازی نشده و در ابلاغیه هایی که جهانگیری به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده است، منابع خرید این خودروها، «اعتبارات مصوب مربوط» ذکر شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی واردات خودرو هیئت دولت مصوبات دولت مجلس شورای اسلامی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران شرکت راه آهن اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت