Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ۱۰۵ پرونده بررسی و نتیجه آن اعلام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون ۱۰۵ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این تعداد، ۸۲ عنوان ثبتی، ۶ اسباب‌بازی خواستار مجوز تولید، ۱۷ پرونده مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های مربوط به حوزه ستادی دبیرخانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از مجموع پرونده‌های ثبتی، ۶۸ پرونده از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، دو نمونه در گروه حرکتی مهارتی، پنج سرگرمی آموزشی و کمک آموزشی، ۳۶ اسباب‌بازی فکری، ۲۱ پرونده در گروه فرهنگی‌هنری و چهار مورد در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای قرار داشتند که۵ نمونه به دلیل نیاز به بررسی بیشتر به کمیسیون بعدی موکول شد.

همچنین از مجموع موارد متقاضی مجوز تولید با ۱۷ سرگرمی موافقت و ۲ نمونه رد شد که این تعداد از نظر گروه‌بندی سه اسباب‌بازی حرکتی مهارتی، ۹ سرگرمی فکری و پنج پرونده آموزشی است.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ارجاع شده به کمیسیون در ۶ گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرند.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی، بویژه جوانان به جامعه تولید کنندگان است تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد. امری که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم افزایش ابتکار تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان