Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، لطف الله هنگی با تشکر از رسانه ها در طرح مسائل و مشکلات جامعه ازجمله موضوع نشت نفت در اطراف پالایشگاه این موضوع را تایید و بیان کرد: چندین شرکت نفتی از جمله خطوط لوله و مخابرات نفت، شرکت پخش مواد نفتی (انبار ری)، پالایشگاه تهران و چند شرکت روغن سازی با قدمت بیش از 50 سال در باقر شهر ری فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری جمهوری اسلامی روز یکشنبه هفته جاری گزارشی از موضوع نشت مواد نفتی در چاههای آب برخی کشاورزان باقرشهر شهرستان ری منتشر کرد و به تبعات این موضوع پرداخت.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: به دلایل مختلف در زمان های گذشته نشت مواد نفتی بخشی از منطقه را آلوده کرده و از زمانی که آلودگی زیرزمینی مشخص شد پالایشگاه تهران نیز بازبینی و نوسازی تمامی تاسیسات خود را آغاز کرد.
هنگی اظهارداشت: بررسی های علمی ما تاکنون نشان می دهد که منشا عمده این آلودگی ها مربوط به پالایشگاه نفت نیست و باتوجه به قدمت 80 ساله تاسیسات شرکت خطوط لوله و نفت تهران به احتمال زیاد از آنجا نشات گرفته باشد که بررسی ها با حضور تیم های دانشگاهی جریان دارد.
وی به اقدامات شرکت پالایش نفت تهران در راستای مقابله با نشت نفت در منطقه اشاره و بیان کرد: استحصال روزانه مواد نفتی از 360 حلقه چاه از لایه آبخوان محدوده تاسیسات نفتی و به کارگیری خدمات فنی و مهندسی دانشگاهی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: پالایشگاه به مدت بیش از 11 سال بر اساس نتایج مطالعات مشاوران خارجی و داخلی پاکسازی آلودگی را انجام می دهد ولی وجود چند حلقه چاه کشاورزی عمیق غیرمجاز در مجاورت پالایشگاه باعث تغییر سیستم جریان آب زیرزمینی و اخلال در فرآیند پاکسازی آلودگی شده است.
وی اضافه کرد: انجام مطالعات ژئوفیزیک به روش توموگرافی ژئوالکتریک (یک روش تخصصی و علمی)، انجام آنالیزهای پیشرفته بر روی نمونه های مواد نفتی به منظور منشایابی نشت نفت و برگزاری جلسات متعدد با شرکت های نفتی همجوار از دیگر اقدامات بوده است.
هنگی با بیان اینکه پالایشگاه تهران از زمان مشخص شدن آلودگی تاکنون ضمن جبران خسارت، عملیات پاکسازی را انجام داده و با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد، گفت: عملیات پاکسازی کامل آلودگی علاوه بر مشارکت کامل شرکت های نفتی مسئول، همکاری جدی سازمان های زیرربط در خصوص مسدود کردن چاه های غیرمجاز را نیز می طلبد.
وی ادامه داد: به همین منظور همچنین 16 هکتار باقی مانده زمین های اطراف پالایشگاه در شرف خریداری است.
شرکت پالایش نفت تهران ظرفیت پالایش ۲۳۵ هزار بشکه در روز دارد؛ این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پالایش تهران آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ انتظاری افزود: به منظور اجرای قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع، از ابتدای اردیبهشت مقدار سوخت اختصاص یافته به تاسیسات گاز مایع بر اساس ایجاد تراکنش فروش گاز مایع به مشتری خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با اشاره به این که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع وجود ندارد اضافه کرد: در حال حاضر سهمیه ماهیانه خانوار‌های فاقد گاز طبیعی ۴۴ کیلوگرم گاز مایع است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته ندارد.

انتظاری بیان کرد: با تعامل و همکاری که بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با تاسیسات گاز مایع استان وجود دارد، علاوه بر تامین و توزیع مطلوب گاز مایع به مصرف کنندگان، قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع هم به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت