Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت‌های ارزشمند تجاری و صنعتی منطقه آزاد چابهار نیاز به پشتوانه قوی، چون منطقه آزاد سیستان دارد که با تصویب این منطقه اتصال مرز‌های دریایی با مرز‌های خشکی سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود، اجرای طرح‌های مهم خط آهن و راه ترانزیتی چابهار به میلک و بهره بردن از ظرفیت‌های برجسته این استان سرعت می‌گیرد و می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ۲ دهه خشکسالی مداوم و مستمر آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی به مردم سیستان و بلوچستان وارد شده است بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم این استان را کاهش دهد.

کرد ضرورت توجه به مرزداران سیستان و بلوچستان و استفاده بهینه از مرز میرجاوه، روتک خاش و سایر مرز‌های سیستان و بلوچستان را خواستار شد و تاکید کرد: در هر نقطه این استان فرصت برای سرمایه گذاری و خدمت به مردم فراهم است که ایجاد منطقه آزاد سیستان بهترین ظرفیت برای بهره گیری از این سرمایه هاست.

وی ادامه داد: در دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان کشور باید با نگاه‌های وسیع و به دور از تنگ نظری کار‌ها در جهت تسهیل امور مردم و رونق دادن به فعالیت‌های توسعه‌ای و اقتصادی و معیشتی پیش برود.

نماینده مردم شهرستان خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال‌های قبل کار پیگیری ایجاد منطقه آزاد سیستان در دستور کار دولت و نمایندگان مردم در مجلس بوده است.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر این پیگیری‌ها نتیجه داد و در نشست این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای این کمیسیون با ایجاد مناطق آزاد بانه - مریوان در کردستان، اینچه برون در گلستان، مهران در ایلام، جاسک در هرمزگان، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در سیستان و بلوچستان، بوشهر در استان بوشهر و قصر شیرین در کرمانشاه موافقت کردند.

نائب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی بافق، بناب، ملکان، ورزقان، بوکان، ابهر، ایرانشهر، سراوان، مهریز، مرند، آباده، انار، آمل، نور، محمودآباد، اورامانات، اشنویه، انرژی‌های نو سربیشه، اسفراین، بیجار، گردشگری پارسه، امیدیه، سپیدان، معدنی بوانات و خرم بید، داراب، قزوین، سقز، ریلی زرند، شهر بابک، گل گوهر سیرجان، شهداد، کرمان، چمخاله، فردوس، گناباد، کوهدشت، سنگ محلات، طالقان، طلا و جواهر تهران، گل و گیاه محلات، عایق‌های رطوبتی دلیجان، خیرآباد اراک، لاله جین، شبستر، میانه، خوی، کشاورزی چایپاره، مهاباد، پیرانشهر، شاهرود، مرودشت، سردشت، تکاب، نقده، چالدران، نایین، گلپایگان، میمه، چغازنبیل و مسجد سلیمان، برخوار، زرین شهر، شهید مدرس کرون، مبارکه، چرم شهر ورامین، نهبندان، تربت حیدریه، شیروان موافقت کردند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور کمک به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان و رفع محرومیت این منطقه با تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان و مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر و سراوان موافقت کنند.

انتهای پیام/ع

تصویب منطقه آزاد سیستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد

پیکر بی‌جان دو فرد غرق شده در رودخانه نیاتک منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، صبح امروز با تلاش نیروهای مردمی و هلال احمر شهرستان هیرمند از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، جسد دومین غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

روز گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک غرق شدند که با تلاش حاضرین دو نفر نجات پیدا کردند و دو برادر 14 و 19 ساله در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان