Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:00:36 GMT

رشد ۱۵ درصدی تولید پیله‌تر ابریشم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۸۹۱۸

رشد ۱۵ درصدی تولید پیله‌تر ابریشم

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از تولید ۹۷۸ تن پیله‌تر ابریشم و افزایش بیش از ۵۵ درصد درآمد نوغانداران در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اصغر داداش پور گفت: تمام پیله‌های تولید شده توسط بخش غیر دولتی به صورت نقدی و با قیمت بالاتر از قیمت تضمینی خریداری شده است.

وی افزود: امسال هر کیلو پیله‌تر ابریشم به طور متوسط بالای ۳۴ هزار تومان فروش رفته در حالی که قیمت تضمینی هر کیلو پیله‌تر ابریشم ۱۸ هزار و ۱۰۴ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داداش پور اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۷ نزدیک به ۲۶ هزار جعبه تخم نوغان در ۲۲ استان کشور توزیع شد.

وی میزان تولید پیله ترابریشم در سال گذشته را ۸۵۰ تن عنوان و تصریح کرد: تولید پیله‌تر امسال ۱۵ درصد معادل ۱۲۸ تن افزایش یافته که نشان دهنده استقبال مردم از تولید این محصول است.

رییس مرکز نوغانداری کشور با بیان این که تعرفه امسال واردات نخ ابریشم به منظور حمایت از تولید داخلی افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۷ تعرفه واردات نخ ابریشم از ۱۵ درصد به ۲۶ درصد رسید.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Zb3

منبع: فردا

کلیدواژه: نوغان پیله ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است

علیرضا کبیری گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

معاون اداره کل انتقال خون قم بیان کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

معاون اداره کل انتقال خون قم عنوان کرد: امسال ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

کبیری گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

هم اینک امکان اهدای خون در ۲ مرکز حضرت روح الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر به‌صورت روزانه میسر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید