Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:59:22 GMT

نمايشگاه الکامپ 24 و نوسانات ارز

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۰۴۵۳

نمايشگاه الکامپ 24 و نوسانات ارز

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- الکامپ 24 امروز به کار خود پايان مي دهد، نمايشگاهي بين المللي که امسال بي نصيب از نوسانات ارزي نماند و با افت نسبي حضور شرکت ها و سطح ارائه دستاوردهاي بخش سخت افزاري همراه شد.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، نمايشگاه الکامپ 24 (الکترونيک، کامپيوتر و تجارت الکترونيک) که 6 مرداد با شعار اقتصاد ديجيتال با توان ايراني در 18 سالن به مساحت حدود 27 هزار متر مربع در محل دائم نمايشگاه بين المللي تهران آغاز به کار کرد، بخش هاي مختلفي از جمله بازي هاي رايانه اي، استارتاپ ها و شرکت هاي سخت افزاري را شامل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي که برخي بخش هاي نمايشگاه مانند استارتاپ ها امسال با درخشش بهتري به روي علاقمندان باز است، بخش سخت افزاري متاثر از نوسانات ارزي با دشواري هايي روبرو بوده و به گفته برخي کارشناسان افت داشت.
مهدي حيدري مدير اجرايي اين نمايشگاه اخيرا در يک نشست خبري گفته بود: شرکت هاي سخت افزاري پس از نوسان هاي ارزي با مشکلات متعددي روبرو شدند و همين موضوع انگيزه حضور در نمايشگاه امسال را از آنان گرفت.
محمدباقر اثني عشري، رييس سازمان نظام صنفي رايانه اي نيز در آيين گشايش الکامپ امسال اظهار داشت: هرچند نمايشگاه الکامپ افت و خيزهايي را تجربه کرده؛ در الکامپ 21 تا 24 شاهد خيزش توسعه فناوري اطلاعات و مشارکت مردم در اين حوزه بوديم که مي توان اثر آن را بر زندگي شهروندان ديد.
جمشيد جم عضو شوراي مرکزي سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور نيز درباره الکامپ امسال به خبرنگار ايرنا گفته بود: الکامپ امسال به دليل تحريم ها و نوسان هاي ارزي و تاثير از ساير بازارها از کيفيت در حد عالي قرار ندارد.
يکي از داوران بخش الکامپ پيچ (رقابت سه دقيقه اي گروه هاي استارتاپي) نيز در اين مورد به خبرنگار علمي ايرنا گفت: نمايشگاه امسال از نظر سخت افزاري افت شديدي نسبت به سال گذشته داشته است.
مرتضي دانش با اشاره به نوسانات ارزي افزود: به دليل مساله دلار و افزايش قيمت ها گروه هايي که براي ارائه محصولات سخت افزاري در نمايشگاه حاضر هستند، کالاهاي بسيار متفاوت و جديد ندارند و آنها هم که کالايي دارند، قيمتي براي فروش نمي دهند.
وي در مورد بخش استارتاپ ها نيز اظهار داشت: در اين بخش هم کپي کاري زياد است ولي هنوز جاي اميدواري وجود دارد؛ زيرا همين فضا و برگزاري نمايشگاه اجازه مي دهد افرادي که ايده اي دارند وارد رقابت شوند.
***استارتاپ ها بايد فضاهاي خالي را شناسايي کنند
مدير مرکز نواوري طرفه نگار با ارائه تعريفي از استارتاپ ها گفت: استارتاپ ها تجارت هاي مقياس پذير و تکرار پذير هستند؛ تکرار پذير يعني اينکه قابل ارائه به بازارهاي مختلف هدف، ادم ها و مدل هاي متفاوت باشد و مقياس پذير به اين معنا که قابليت ارائه در سطوح مختلف شهر، شهرستان و کشور را داشته باشند و بايد با استفاده از راهبرد بازارها را به هم وصل کند به جاي اين که يک گروه همه کارها را خود انجام دهد.
وي در مورد ضعف ها در فضاي استارتاپي در ايران توضيح داد: استارتاپ ها به صورت کپي کاري عمل مي کنند؛ به دليل اينکه استارتاپ ها در همه بخش ها به سمت هايي هدايت مي شوند که بي نتيجه است؛ در حاليکه بايد فضاهاي خالي در کسب و کار را شناسايي کرده و اين تجربيات را بيشتر به اشتراک بگذارند.
دانش افزود: متاسفانه امروز همه کساني که مي خواهند کار کنند چند الگوي ثابت را مد نظر قرار مي دهند، با اينکه فضاي خالي زيادي داريم که کسي روي آن کار نمي کند.
***ضرورت ورود شرکت هاي سرمايه گذار خطرپذير به فضاي استارتاپي
عضو هيات مديره شرکت طرفه نگار با اشاره به جاي خالي شرکت هايي که سرمايه گذاري خطرپذير کنند، ادامه داد: اين شرکت ها سابقه کار و بازار دارند و مي توانند براي توسعه شرکت خود از استارتاپ ها استفاده کنند.
وي ادامه داد: بعضي شرکت هاي بزرگ و توليدي هستند که ايده هاي زيادي دارند اما کسي نيست اين ايده ها را اجرا کند. اينها بايد بيشتر پا در فضاي زيست بوم نوآوري ايران بگذارند، به جاي صندوق هاي خطرپذير که اگر اين شرکت ها وارد عرصه استارتاپي شوند مي دانند روي بازاري دست گذشته اند که مشتري دارد.
***استارتاپ ها مساله را درست تعريف کنند
دانش يکي از مشکلات استارتاپ ها را آگاه نبودن از ايجاد ارزش پيشنهادي دانست و افزود: استارتاپ هاي ما مساله را درست تعريف و انتخاب نمي کنند، بنابراين قطعا راهکار هم راهکار خوبي نيست و بازار اقبالي براي موفقيت اين تيم ها نشان نمي دهد.
وي تاکيد کرد: حمايت از اين فضاها لازم است ولي بايد مسير درست ارائه داده شود، افرادي بايد مانند مربي در کنار استارتاپ ها باشند. در اين زمينه خلا داريم، در برخي موارد مربي هايي در کنار استارتاپ ها هستند که تجربيات دانشگاهي دارند ولي تجربيات کسب و کار ندارند.
وي در مورد اينکه آيا امکان وارد شدن استارتاپ ها به فضاهاي توليدي هم هست، توضيح داد: اين امر ممکن هست ولي بايد حمايت ها افزايش يابد.
«براي نمونه شتابدهنده هاي ما بيشتر نرم افزاري هستند و معمولا مبالغ کمي را در اختيار استارتاپ ها مي گذارند و در نهايت استارتاپي در حوزه خدمات مي تواند ايجاد شود ولي در حوزه سلامت يا نانو به هزينه هاي زيادي نياز دارد».
دانش گفت: البته گرايش اصلي در دنيا هم ابتدا نرم افزار و بعد اينترنت است، بنابراين تا حدي طبيعي است ولي اگر حوزه هاي خالي را درست شناسايي کرده و مراکز سرمايه گذاري و شتاب دهي را درست هدف گذاري و به سمت بازارهاي جديد هدايت کنيم مي توانيم وارد بازارهاي جديد شويم و فقط در بخش خدمات فعال نباشيم.
نمايشگاه الکامپ رويدادي در عرصه توليد و عرضه محصولات و خدمات صنايع الکترونيک و رايانه است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگير دست اندرکاران اين حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي اين صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان شده و فرصتي بي بديل براي تبادل نظر و مذاکره در اختيار شرکت کنندگان قرار مي گيرد.
علمي**9157*2017
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته

الهام یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری گفت: دومین نمایشگاه دستاورد سمپاد است و نسبت سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان همراه بوده است. در این دوره نمایشگاه  دانش آموزان مدال آور جشنواره خوارزمی حضور دارند. 

وی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه نمایش دستاورد های دانش آموزان ،شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در این نمایشگاه استعداد هارا شناسایی کنند. همچنین در این نمایشگاه شبکه خوبی بین دانش آموزان سمپاد ایجاد می شود و دانش آموزان شهرستان می تواند دانش آموزان مناطق دیگر را ببند و محصولات آنها رانقد کنند. 
وی افزود: پسران با ۱۱۹ طرح و دختران با  ۱۱۸ طرح ددر زمینه هنر، ژنتیک، مکانیک در این نمایش شرکت کردند، ، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود برای حل مسایل کشور سپری کرده است و هم اکنون به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود افزود: دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

یاوری دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

وی افزود: مدارس سمپاد به دنبال ایجاد عدالت آموزشی است در همین راستا تعداد دانش آموزانی که از دهک های یک تا چهار وارد مدارس سمپاد شده اند ۴۵ درصد افزایش داشته است. 
او ادامه داد: حدود ۷۱ درصد کمیته امداد قبول شده است. در سال گذشته ۱۶ دانش آموز از ۴۰ رتبه برتر از مدارس سمپاد مناطق محروم بودند که قبول شدند.

در ادامه این نشست مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: برای اولین بار در سه پایه متوسطه دوم به صورت یکپارچه آزمون نهایی برگزار می‌شود.
وی افزود:  در حال حاضر۳۳ کنکور دارد ما در تلاشیم  تا به کتاب بازگردیم و به محتوای آن توجه کنیم.

یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: ما در تهران، اصفهان و مشهد ۵ مدرسه غیر دولتی نامی و مشهور داریم که بعضی از دانش‌آموزان هم نمرات بالایی می‌کیرند و وارد دانشگاه می‌شود اما میانگین نمرات مدارس دولتی از مدارس غیر دولتی بیشتر است.

او ادامه داد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS