Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه تنی چند از معاونان این سازمان، عصر دوشنبه هشتم مرداد ۱۳۹۷ از نخستین هاب مکانیزه شبکه اپراتور اول پست خصوصی کشور بازدید کردند و از جزییات پیشرفت‌ها و برنامه‌های آتی این اپراتور مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین هاب مکانیزه مدرن پستی کشور با هدایت اولین اپراتور خصوصی پست ایران و با سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی هلدینگ فاخر توسط شرکت آلمانی بویمر در زمستان سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد؛ این هاب پستی ظرفیت تجزیه ۷هزار مرسوله پستی در ساعت را دارد و در حال حاضر برای تجزیه همه مرسولات پستی شبکه اپراتور اول پستی کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

در خلال این بازدید که آقایان مسعود همدانلو، قائم‌مقام رییس سازمان تنظیم مقررات در امور فرهنگی، مهندس مجتبی نصیری، معاونت امور پستی و مهندس مازیار کشاورز معاون توسعه مدیریت و امور منابع سازمان تنظیم مقررات حضور داشتند، مهندس حسین فلاح جوشقانی با بیان این که در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار پستی کشور، سرانه مرسولات پستی کشور تا چند برابر افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه تا به حال مردم نتوانسته‌اند سرویس‌های شایسته‌ای را برای ارسال مرسولات خود دریافت کنند و انتظار می‌رود با فعالیت اپراتورهای خصوصی پست در کشور، گام های موثری برای بهبود کیفیت سرویس‌های پستی برداشته شود.

فلاح افزود: ابعاد بالقوه بازار مرسولات کشور تا ۴ میلیارد مرسوله در سال است و با توجه به روند هوشمندسازی و مکانیزه سازی اپراتورهای خصوصی کشور، امیدواریم این بازار بالقوه به بازاری بالفعل تبدیل شود. اعطای مجوز خصوصی‌سازی پست یک روند طولانی و ثمره مذاکراتی است که می‌خواهد صنعت سنتی پستی ایران را به بخش خصوصی بسپارد تا مدرن شدن این صنعت را همچنان که امروز در هاب اپراتور اول پست می‌بینیم، شاهد باشیم.

در خلال این بازدید حسین رضایی، مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست کشور هم با بیان این که انتظارات بخش خصوصی از نهادهای حاکمیتی، حمایت از سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع و چالش‌های پیش رو است، اظهارداشت: انتظار ما از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی هم‌افزایی و ایجاد راهی برای پیشرفت این صنعت است و امیدواریم مجموعه این اقدامات در بهبود شاخص‌های پستی ایران و افزایش کیفیت خدمات موثر باشد.

دکتر مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس هم با اشاره به پتانسیل‌های این صنعت در کشور و در عرصه بین‌الملل گفت: هیچ برند معتبر خارجی بدون حمایت دولت و حاکمیت خود موفق نبوده است. امروزه انتظار ما در بخش خصوصی این است که حمایت جدی دولت را برای گذار از شیوه‌های سنتی پست داشته باشیم؛ تلاش ما در راستای راه‌اندازی یک شبکه مدرن پستی در ایران و فراتر از مرزها، با سرعت ادامه دارد.

پروانه رسمی فعالیت اولین اپراتور خصوصی پست ایران، اسفندماه ۱۳۹۶ به شرکت ترن پارت تیپاکس اعطا شد.

انتهای پیام

true برچسب ها : اپراتور ارتباطات خصوصي‌سازي true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری ۱۴۰۵ کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان فارس با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین از زحمات مهدی آزادی مدیرکل سابق تقدیر و روح اله عباسی به عنوان سرپرست جدید پست استان فارس معرفی شد. 

محمود لیایی در این مراسم اظهار کرد: این دوران، دوران پرشکوهی برای پست استان است و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند با کارنامه خوبی که از خود به جا می‌گذارد موجبات خیر و برکت برای پست استان را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پست متناسب با ظرفیتی که استان پهناور فارس در حوزه تجارت الکترونیک دارد رشد نداشته و نیاز است برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای کاهش فاصله‌ای که نسبت به انتظار از پست استان برای پر کردن خلاء تجارتی الکترونیک وجود دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در میان استان‌های دیگر کشور جایگاه خوبی در بحث تجارت الکترونیک دارد، افزود: رسیدگی به مشکلات پست استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان فارس برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

لیالی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در زیرساخت استان وجود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها بر اساس بی‌تدبیری در پنج سال گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود؛ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را در بعد قانونی برگردانیم و کمبود زیر ساخت‌های استان را از نظر فیزیکی و تجهیزات با بازگشت سرمایه اصلی به جایگاه خود برطرف کنیم.

وی کم بودن فضای عملیاتی در استان فارس را از مشکلات حوزه پست استان فارس دانست و گفت: انتظارمان این است که مقدمات هر چه سریعتر فراهم شود و معتقدیم با انجام یک سری اقدامات در حوزه نصب تجهیزات، 50 درصد مشکلات زیر ساختی چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی مدیران فارس از ظرفیت‌های پست در مناطق مختلف استان به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم در بحث هوشمندسازی پلاک‌های پستی، پروژه ملی «جی‌نف» و استانداردسازی استان‌ها کمک خیلی خوبی به پروژه‌های استان کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که برقرار شده مسئولان استان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند؛ قطعا از طریق پروژه «جی‌نف» می‌توانیم به سایر دستگاه‌های اجرایی استان کمک‌های قابل توجهی کنیم.

لیالی بیان کرد: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال 1404 تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری 1405 کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تبدیل استان فارس به هاب پستی جنوب کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه پست و به دلیل همجواری با 6استان می‌تواند به هاب پستی جنوب کشور تبدیل شود؛ با این اتفاق خوب به جای اینکه موسولات پستی نیمی از کشور را برای رسیدن به مقصد طی کنند زمینه مناسب برای ارسال این مرسولات در مدت زمان کمتر فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تدابیری که در این زمینه اتخاذ می‌شود هم این مسیر کوتاهتر شود و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس