Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی، مدیرکل تربیتی المصطفی(ص) 9 مرداد در گردهمایی مدیران المصطفی(ص) در خارج کشور با اشاره به نظام‌نامه عملیاتی این نهاد گفت: در نظام‌نامه تربیتی المصطفی(ص)، در بستر زمانی، مسیر تربیتی تعریف شده و الگوی مخاطب مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که در این نظام‌نامه به شخصیت طلبه توجه شده است بیان کرد: در تنظیم نظام‌نامه تربیتی المصطفی، ساحت‌های مختلفی مانند اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی، جسمانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در نظر داشتیم و براساس آن، شخصیت طلبه را در ساحت‌های گوناگون تجزیه می‌کنیم.

عزیزی با بیان اینکه باید اخلاق و تربیت در سطوح مختلف ساری و جاری شود تصریح کرد: هم‌اکنون، وارد ساحت‌های عام شده‌‌ و مسیر حرکت تربیت را به دقت ترسیم کرده‌ایم همچنین در نظام‌نامه مقرر شد که طلبه الگو را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در تعاریف خود از طلبه الگو، سطح استانداردی را مشخص و از ایده‌آل‌نگری پرهیز و براساس واقعیات، برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: ما خواهیم توانست که این الگو را نه تنها در جامعه‌المصطفی، که در حوز‌ه‌های علمیه خواهران و برادران، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز اجرا کنیم.

عزیزی اظهارکرد: این روند دست کم سه سال دیگر زمان لازم دارد تا تربیت وارد صحنه عملیاتی شود برای نمونه، در نظام آموزشی، در نظر داریم تربیت را در همه ارکان و مؤلفه‌ها حاکم کنیم. به همین دلیل، کار عظیمی پیش روی ما قرار دارد و این مباحث، در عرصه‌های دیگر، مانند پژوهش، بین‌الملل و... نیز مطرح است.

وی تصریح کرد: لازم است کمیته‌های تخصصی شکل بگیرد و تربیت را در المصطفی نهادینه کنیم از این رو مسیر حرکت، تفاوت‌‌های جنسیتی، مذهبی و ملیتی در نظر گرفته و در حوزه عمومی اشراب شده است و در حوزه‌های تخصصی نیز محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام‌نامه براساس قرآن و سنت مهندسی شده است ادامه داد: با توجه به نوسانات موجود در مسیر تربیت سراغ فضای عملی رفته‌ و سعی در حفظ مبانی داشته‌ایم.

عزیزی گفت: در گام نخست، کارگروه تخصصی عام نظام نامه ایجاد شد. این هیئت تا به حال 73 جلسه تخصصی برگزار کرده است که بزرگان تربیت نیز حضور داشته‌اند همچنین کارگروه اهل سنت هم داریم که به مسائل مختلف می‌پردازد. 

وی، با اشاره به حاصل کار کمیته‌ها و کارگروه، تصریح کرد: تاکنون، بیش از دوهزار هدف محقق شده است و 29 قالب احصا کرده‌ایم تا بتوانیم به اهداف مد نظر برسیم.

عزیزی ادامه داد: نظام‌نامه، بر مباحث تربیتی اشراف دارد و باید آن را در ساحت‌های گوناگون اشراب کرد. به همین دلیل مقرر شد همه سرفصل‌های آموزش که تدوین می‌شود، براساس اهداف عملیاتی نظام‌نامه باشد و محور اساسی آن را تشکیل دهد که هم‌اکنون، چهارده موضوع تعیین شده است که به زودی ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: اشراب نظام‌نامه در خرده‌سیستم‌ها نیز یکی از اهداف ماست و در این مسیر، فرزندان و خانواده‌های طلاب را نیز در نظر خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مشایخی نظام نامه تربیتی المصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید به مسائل تربیتی و پرورشی به طور جدی پرداخته شود.

علی اسماعیلی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان با اشاره به ۴۹ شهید فرهنگی و ۵۵۰ شهید دانش‌آموز این استان، اظهار کرد: این شهیدان ستارگان آسمان ایثار و شهادت استان زنجان هستند.

وی با اشاره به هفته معلم، تصریح کرد: هفته معلمی متاثر از خون شهید مرتصی مطهری است، علامه فقیدی که تفکر، اندیشه و کتاب‌های وی در امتداد نسل ما حرکت می‌کند و هر چه ما در مکتب او مطالعه کنیم درمی‌یابیم که این مکتب اقیانوس مواجی است که باید از این اقیانوس بهره‌ها بگیریم.

او با تاکید بر اینکه معلم و به ویژه معلمانی که شهید باشند تمام شدنی نیستند و در همه قرون و اعصار حاکمیت دارند، اضافه کرد: هر کجا که باشیم نباید فراموش کنیم که همه اقداماتی که داریم و  دستاوردها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهدای ما هر آنچه که داشتند را با اخلاص تقدیم اسلام و انقلاب کردند، یادآور شد: قرآن‌کریم نیز به شهید جایگاه ویژه‌ای داده است تا جایی که خداوند در قرآن تاکید دارد که شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز امانت شهدا در دست ماست و شهدا ناظر اعمال و کردار ما در همه امور هستند، ادامه داد: شهدا در هر لحظه می‌توانند دست ما را بگیرند، به شرطی که از مسیر درست وارد شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند