Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین غلامپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره زائران غیرایرانی با هدف ترویج اندیشه های متعالی نظام جمهوری اسلامی و تقریب بین فرهنگ ایرانی اسلامی با سایر فرهنگها تلاش می کند زبان فارسی را در بین زائران کشورهای مختلف رواج دهد.
وی ادامه داد: به همین منظور در طول سال به جز ایام تعطیل با کمک اساتید دانشگاه و فرهنگیانی که مسلط به دو زبان هستند کلاسهای آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان و اردوزبانان در مکانهای نزدیک به باب الهادی و باب الکاظم و در رواق غدیر و رواق دارالرحمه حرم رضوی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزش زبان فارسی در سه دوره 'فارسی در سفر، فارسی مبتدی و فارسی پیشرفته' متناسب با حضور زائران در مشهد تنظیم می شود. عمده متقاضیان یادگیری زبان فارسی در حرم مطهر رضوی عرب زبانها هستند زیرا مدت حضور آنان در مشهد بیشتر از سایر زائران غیرایرانی و این در حالی است که حتی گردشگران غیرمسلمان نیز متقاضی یادگیری زبان فارسی هستند اما مدت حضور آنان در مشهد اندک است.
وی گفت: عمده عرب زبانانی که زبان فارسی را می آموزند به ترتیب حضور از کشورهای بحرین، عراق، عربستان، عمان، امارات متحده عربی، سوریه و لبنان هستند. همچنین برخی از عرب زبانان مقیم کشورهای اروپایی مخاطب کلاسهای آموزشی زبان فارسی هستند.
رئیس اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی افزود: کلاسهای آموزش زبان فارسی برای اردوزبانان نیز در حال برگزاری است و فقط در دهه کرامت امسال که حضور این زائران بیش از دیگر ایام سال در حرم است 206 نفر در 11 جلسه زبان فارسی را آموختند.
وی ادامه داد: در دهه کرامت امسال همچنین 363 عرب زبان کودک و 136 عرب زبان بزرگسال در کلاسهای آموزش زبان فارسی حرم مطهر رضوی شرکت کردند. مخاطبان کلاسهای آموزش زبان فارسی در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال هستند و عمده آنها رده سنی بزرگسال بویژه کهنسالان هستند.
غلامپور گفت: خدمات در حوزه آموزش زبان فارسی به زائران غیرایرانی به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آستان قدس رضوی حرم مطهر عربستان مشهد نظام جمهوری اسلامی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۰ نفر از خادمیاران و جوانان بهادران به مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه دهه کرامت ۸۰ نفر از خادمیاران و جوانان روستا‌های دهستان بهادران به مشهد مقدس اعزام شدند تا بمدت ۴ روز در چایخانه حرم رضوی برای زائران خدمت کنند.


کار تهیه نوشیدنی و خوراکی‌های لازم ، طبخ و توزیع بر عهده خادمیاران و بانیان خیر است، در این مرحله جوانان با حضور در چایخانه جوار باغ رضوان حرم رضوی در شیفت‌های کاری به زائران امام رضا خدمات ارائه می‌کنند.

 
گفتنی است ۴ چایخانه در چهارگوشه حرم رضوی است تا زائران خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • ناذران از راه دور و نزدیک در تأمین نیازهای حرم مطهر رضوی شریک‌اند
  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • آماده سازی حرم مطهر رضوی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت
  • اعزام ۸۰ نفر از خادمیاران و جوانان بهادران به مشهد مقدس
  • اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام بام ایران
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو