Web Analytics Made Easy - Statcounter

تناقض گویی های ترامپ و وزیرش، ذره بین مجلسی ها روی وزیر اقتصاد، اصولگرایان بر صندلی ریاست خانه احزاب می نشینند، طلای سرخ در راه بورس، انتقاد وزیر راه به شرکت ذوب آهن، آخرین های سوچی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه نهم مرداد ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تناقض گویی های ترامپ و وزیرش، ذره بین مجلسی ها روی وزیر اقتصاد، اصولگرایان بر صندلی ریاست خانه احزاب می نشینند، طلای سرخ در راه بورس، انتقاد وزیر راه به شرکت ذوب آهن، آخرین های سوچی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه نهم مرداد ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست نفت در برابر غذا صحت ندارد/ عدم تمکین کشورها در تحریم نفتی از آمریکا

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد تحریم های نفتی ایران به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: این تحریم های نفتی آمریکایی است و نه تحریم های نفتی مطلق. در نوبت قبل تحریم های سازمان ملل بود و هیچ کشوری نمی توانست بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد از ما نفت بخرد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمریکا در انزواست و نمی خواهد از ما نفت بخرد، تصریح کرد: مگر آمریکا خریدار نفت ما بوده است؟ آمریکا که خریدار نفت ما نبوده است که ما الان نگران تحریم هایی که وی علیه ما به کار خواهد برد، باشیم. قطعا آمریکا به دیگران برای اینکه تحریم های نفتی را علیه ایران اعمال کنند، فشار می آورد ولی بسیاری از کشورها از آمریکا تمکین نمی کنند و نفت ما را می خرند.

 

ادامه تناقض گویی آمریکایی ها/تک روی ۲باره ترامپ

شب گذشته دونالد ترامپ پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا در یک نشست خبری مشترک اعلام کرد آماده است بدون هیچ پیش شرطی با ایران دیدار کند. ترامپ در حالی این نظر را اعلام کرد که روز گذشته جمهوری اسلامی ایران از تریبون سخنگوی دستگاه دیپلماسی با جدیت بر این نکته تاکید کرد که امکان گفت و گو با آمریکا در هیچ حالتی وجود ندارد اما این نرمش رئیس جمهور آمریکا که تحت تاثیر جدیت روز گذشته ایران صورت گرفته بود، تنها دو ساعت دوام داشت و  مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی برای مذاکره با ایران شرط گذاری کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا گفت: شروط دوازده گانه ای برای ایران لیست کرده که این شروط همچنان ادامه دارد و اگر ایرانی ها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند و رفتارهای خشونت آمیز را متوقف کنند و وارد یک توافق هسته ای ارزشمند با آمریکا شوند که از تکثیر سلاح های هسته ای جلوگیری کند رییس جمهوری آمریکا آماده مذاکره با این کشور خواهد بود.

 

کرباسیان زیر ذره بین بهارستان/ این بار هم استیضاح جدی نیست!

امروز اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی به گفت و گو می پردازند و در صورت توافق اکثریت اعضای این کمیسیون این طرح به صحن علنی ارایه خواهد شد.

 

علت طرح موضوع استیضاح کرباسیان، عدم توانایی در تدوین و اعمال سیاست های مالی و اقتصادی کشور، ناتوانی در اداره امور اقتصادی کشور، عدم اعمال تکالیف قانونی در حوزه فعالیت های بانکی، عدم اجرای برنامه های اعلامی در زمان اخذ رای اعتماد، عدم تدبیر لازم در ساماندهی اقتصاد کشور، عدم اجرای عادلانه نظام مالیاتی کشور، نابسامانی در افزایش قیمت ها، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی، عدم مدیریت مناسب بازار سرمایه و گمرک و عدم توانایی در افزایش ثروت عمومی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در این زمینه نیز ۹۰ نماینده طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را به امضا رسانده اند.

 

این در حالی است که مسعود کرباسیان به دلیل موفقیت در مسئولیتی که در دولت یازدهم به او داده شده بود (ریاست گمرک) توانست اعتماد روحانی و نمایندگان شورای اسلامی را جلب کرده و به کسوت وزارت برسد اما امروز وکلای ملت از او ناراضی هستند.

 

نوجوانان از تشدید مجازات های قانونی معاف شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه ۹ مرداد و در بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در ماده 21 مصوب کردند: چنانچه شخص حقوقی در ارتکاب جرائم این قانون دخالت داشته باشد به مجازات‌های مقرر در ماده (20) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. در صورتی که ارتکاب جرم صرفاً منتسب به یکی از شعب شخص حقوقی باشد مجازات انحلال شخص حقوقی صرفاً نسبت به شعبه مربوط اعمال می‌شود.

 

انتخاب رییس جدید خانه احزاب از میان اصولگرایان

حسین کنعانی مقدم، رییس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در مورد برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: سه سال از تشکیل آخرین مجمع عمومی احزاب گذشته است و در این سه سال خانه احزاب سه رییس دوره ای را پشت سر گذاشته است.

 

وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی خانه احزاب اوایل شهریورماه برگزار می شود، تصریح کرد: در این مجمع انتخابات تعیین اعضای شورای مرکزی و همچنین تعیین رییس جدید انجام می شود.

 

کنعانی مقدم اظهار کرد: در سه سال گذشته یک سال رییس خانه احزاب از میان اصولگرایان بود و آقای غفوری فرد انتخاب شد و در دوره دوم حشمتیان از میان مستقلین برگزیده شد و در دوره سوم نیز کمالی به عنوان رییس از میان اصلاح طلبان برگزیده شد. در دوره جدید مجمع عمومی انتخاب رییس خانه احزاب از میان اصولگرایان خواهد بود.

 

 

پای طلای سرخ به بورس کالا باز می شود

زعفران به عنوان یکی از محصولات منحصر به فرد ایران در بازار جهانی محسوب می شود که می تواند نقش موثری در تولید ناخالص ملی و ارز آوری در اقتصاد داشته باشد. این محصول در معادلات کلان کشور نیز موثر است تا جایی که می توان شاهد حضور زعفران در سه بعد اقتصاد "بومی و محلی"، "کشوری" و "بین المللی" بود.

 

در همین رابطه محسن احتشام، رئیس شورای ملی زعفران ایران در همایش اقتصادی اسپانیا و ایران که با حضور هیات ایرانی در مادرید اسپانیا برگزار شد با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی و صنایع غذایی جمهوری اسلامی ایران گفت: "در سال 96 کشت زعفران در ایران از مرز ۱۰۰ هزار هکتار عبور کرده و اکنون سالانه بیش از ۳۵۰ تن بهترین زعفران دنیا را تولید می کنیم."

 

 

اظهارات ترامپ مصرف داخلی داشت/او می خواهد خروجش از برجام را توجیه کند

احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص اظهارات شب گذشته ترامپ مبنی بر اعلام آمادگی او برای مذاکره بدون شرط با ایران به خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان گفت: اظهارات ترامپ مصرف داخلی در آمریکا دارد و با توجه به انتخابات پیش روی آبان ماه برای کنگره وی می خواهد کاری کند که خروجش از برجام بدون دلیل قانع کننده را توجیه کند.

 

وی با اشاره به مذاکرات آمریکا با رهبر کره شمالی افزود: ترامپ می خواهد چنین مذاکره ای با ایران برگزار کند و نشان دهد به دنبال نشست و گفتگوست و در این زمینه به نظر من می شود از رییس جمهور آمریکا امتیاز گرفت.

 

 

شرکت ذوب آهن به توافق خود عمل نکرد

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 9 مرداد و در پاسخ به سوال نادر قاضی پور و علیرضا محجوب در مورد علت واردات تجهیزات و حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی گفت: تولید ریل ملی بحث طولانی است و به سال 1373 برمی گردد اما در دولت یازدهم با حمایت های جدی ای که ما انجام دادیم توانستیم یک پروژه ای را که شاید 20 سال معطل مانده بود به نتیجه برسانیم و با قراردادی با شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کردیم تمامی تولیدات این کارخانه را می توانیم بلافاصله خریداری کنیم. ما بلافاصله سفارش 40 هزار تن ریل را به شرکت ذوب آهن اصفهان دادیم که تا سال 96 شرکت ذوب آهن اصفهان موفق به تولید فقط 500 تن ریل شد و در حال حاضر نیز می گویند هزار تن ریل آماده است.

 

وی با اشاره به تغییراتی که در طول دولت یازدهم در بخش ریلی ایجاد شده است، اظهار داشت: در 4 سال گذشته 30 هزار کیلومتر ریل گذاری شد که شامل حدود 1200 کیلومتر خط جدید و 1800 کیلومتر نوسازی یا راه سازی کامل بود که مفهوم 30 هزار کیلومتر ریل جدید یعنی اینکه 360 هزار تن ریل گذاری و مصرف شده است.

 

مجلس از پاسخ های وزیر راه قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی در مورد علت واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی قانع شدند.

 

 

بنزین در راه گرانی/آیا جامعه می پذیرد؟

افزایش نرخ بنزین همواره افزایش تورم را در ایران به همراه داشته است و به همین دلیل این کالا جزو سوخت هایی است که افزایش نرخ آن با واکنش همه اقشار جامعه روبرو می شود و مانند بازارهای ثانویه چون سکه و ارز نیست که تنها اقشار خاصی نگران گرانی آن باشند. حالا هم  طرح هایی برای ایجاد تغییر در نرخ بنزین مطرح شده باید دید که جامعه چگونه با این مساله کنار خواهد آمد؟

 

بنابراین گزارش، پس از آن که دولت و مجلس بر باقی ماندن کارت های سوخت اصرار داشتند و دستگاه های کارت خوان جایگاه های سوخت به روز رسانی شد زمزمه ها برای تغییر در نحوه عرضه بنزین قوت گرفت تا این که غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد بحث دو نرخی شدن قیمت بنزین به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: در بحث دو نرخی شدن بنزین هم بحث قانون و هم ضرورت را داریم. در حال حاضر ضرورت چند قیمتی کردن بنزین یا حداقل دو قیمتی کردن آن وجود دارد.

 

تناقض‌گویی آمریکایی‌ها نشان از بلبشو در سیاست خارجی این کشور است

منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی تناقض در گفتار شب گذشته رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور را نشاندهنده بلبشو در رفتار سیاست خارجی دولت آمریکا دانست و به خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان گفت: در این کشور کنگره یک آهنگ می زند، وزارت خارجه یک آهنگ دیگر و ترامپ هم نوع دیگری می رقصد و این نشان می دهد در سیاست حاکم بر آمریکا هیچگونه هارمونی و هماهنگی وجود ندارد.

 

حقیقت پور با اظهار اینکه دولت آمریکا در حال سقوط و تجزیه به دولت های کوچک است، خاطرنشان کرد: در همین خصوص نیز حرف های بی منطق آقای پمپئو را قبلا هم شنیده بودیم و برای چنین صحبت های غیرحرفه ای و بی ربطی اهمیت قایل نمی شویم و ترامپ هم چون نشان داده که بدعهد بوده پس ما حاضر به مذاکره با آمریکا نیستیم.

 

 

سنگ تمام وزارت خارجه برای سفرا/عزیمت نمایندگان با دست پر

جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۲۰ سفیر و نماینده در کشورهای مختلف جهان و سازمان ها و نهادهای بین المللی دارد که هر چند سال یک بار آن ها را گرد هم جمع کرده و سیاست ها و دستورالعمل ها را برایشان بازخوانی می کند.

 

بیش از ۲۰ دوره این گردهمایی از سوی وزارت امور خارجه پس از انقلاب اسلامی برگزار شده و امسال نیز سمینار گردهمایی سفرا و نمایندگان خارجی ایران در تهران برگزار شد اما این اجلاس تغییرات چشم گیری داشت.

 

با توجه به بحران خارجی ایران در این روزها و سیاست های تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین دستورالعمل های خاص برای نماینده های تهران در سراسر جهان ضروری به نظر رسید و در همین رابطه دستگاه دیپلماسی بیش از یک هفته است که میزبان این افراد شده و با برپایی نشست های محرمانه و غیر محرمانه و مهم سعی دارد تا نماینده های کشور را در خصوص وضعیت فعلی توجیه کند.

 

 

نتیجه تدابیر کشورها برای سوریه/آخرین های سوچی

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین مبتکر راه حل سیاسی برای بحران سوریه همچنان به تلاش هایش برای پایان دادن به این بحران در پشت میزهای مذاکره ادامه می دهد. در همین رابطه اجلاس آستانه ۱۰ در سوچی روسیه از روز گذشته با حضور ایران کلید خورده و صبح امروز هم نشست های این دور مذاکرات ادامه داشته است.

 

بنابراین گزارش، دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه، صبح دوشنبه ٨ مرداد ٩٧ جهت شرکت در دهمین دور کنفرانس بین المللی صلح سوریه در راس هیاتی وارد شهر ساحلی سوچی در روسیه شد و تا پیش از برگزاری این نشست در امروز دیدارهای متعددی با مقامات مختلف روز گذشته برگزار کرد. جابری انصاری در ابتدا با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و رئیس هیات مذاکره‌کننده روسیه در اجلاس سوچی دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس با هیات سوری شرکت‌کننده در نشست سوچی به سرپرستی بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به دیدار پرداخت. پس از آن دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان با استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در نهایت صبح امروز ۹ مرداد ۹۷، نشست چهارجانبه نمایندگان کشورهای ضامن روند آستانه و سازمان ملل متحد با مشارکت حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، الکساندر لاورنتیف نماینده پوتین در امور سوریه و سدات اونال رئیس هیات ترکیه در کنفرانس سوچی و استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد.

 

 

زمان مناسبی برای مذاکره با آمریکا نیست/ممکن است رابطه برقرار کنیم

علی مطهری،‌ نائب رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز سه شنبه 9 مردادماه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در خصوص پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران اظهار داشت: وضعیت فعلی برای وارد شدن به مذاکره با آمریکا مناسب نیست، زیرا توام با ذلت و خواری است. اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و تحریم‌ها را علیه ایران برقرار نکرده بود به نظر من وارد مذاکره شدن با آمریکا اشکالی نداشت همانطور که بهتر بود در زمان اوباما با آمریکا رابطه برقرار می‌کردیم و حتی وارد مذاکره هم می‌شدیم ولی آن فرصت را از دست دادیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون مذاکره با آمریکا توام با خواری و تحقیر است و فعلا مذاکره با آمریکا مناسب نیست، افزود: اصل مذاکره را قبول دارم زیرا اصل مذاکره در شرایط مناسب و عادلانه می‌تواند مفید باشد البته مذاکره غیر از رابطه است، ممکن است رابطه برقرار کنیم برای اینکه تسهیلاتی برای اتباع ایرانی در آمریکا و غیره ایجاد کنیم ولی مذاکره یعنی اینکه می‌خواهیم در رابطه با مسائل مختلفی توافق کنیم، این‌ها دو مساله است که باید در جای خودش بررسی شود. به هر حال اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست و بهتر بود که در دوره ریاست جمهوری اوباما بسیاری از این مسائل را حل می‌کردیم.

 

تهران از گسترش روابط با لندن استقبال می کند/اکنون توپ در زمین اروپاست

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور صبح سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه «رابرت مک‌ایر»، ملاقات‌ها و مذاکرات مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه و بین المللی را سازنده توصیف کرد و افزود: امروز در مقطع تاریخی بسیار مهمی در رابطه با برجام قرار داریم و بیان شفاف موضع اروپا نسبت به اقداماتی که باید برای جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام انجام دهد، برای ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.

 

رئیس جمهور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.

 

روحانی با انتقاد از عدم اجرای کامل برجام در بخش‌های تجاری و اقتصادی و روابط بانکی از سوی برخی از اعضا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای توسعه مناسبات و حسن رابطه با کشورهای اروپایی آماده است و اکنون پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، در فرصت محدود باقیمانده توپ در زمین اروپا قرار دارد.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آمریکا مناطق زلزله زده اوقات فراغت روزنامه های ورزشی زلزله کرمانشاه بهرام قاسمی وزارت خارجه خبرگزاری شبستان هرمزگان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید