Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احسان گوهری راد ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید پذیرای ۳۴۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستیم که در دو هزار و ۴۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: قریب به ۲۰ هزار فرهنگی در قالب رسمی، پیمانی و حق التدریس در مدارس استان امر آموزش را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اضافه کرد: آموزش و پرورش  مانند دیگر حوزه ها درگیر مشکلات اقتصادی و مالی است بنابراین در بسیاری مسائل دچار مشکل خواهد شد.

گوهری راد ادامه داد: در مواردی مانند کیفیت بخشی و سرانه های آموزشی دچار مشکل هستیم و در این شرایط باید به مدیران مدارس حق بدهیم که پیگیر اقدامات مشارکتی باشند البته این کار قاعده و قانون خاص خود را دارد و نباید در شروع سال تحصیلی اتفاق بیفتد.

کمبود ۱۰۰۰ معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که امسال حدود هزار نیروی فرهنگی کمبود خواهیم داشت، گفت: این کمبودها از طریق نیروهای حق التدریس موظف و آزاد، خرید خدمات و استفاده از معلمان بازنشسته تأمین می شود.

گوهری راد ادامه داد: اولویت اول آموزش و پرورش این است که در ابتدای مهرماه همه کلاس های ما دارای معلم باشد و اگر کلاس درسی معلم نداشته باشد همکاران اداری باید ابتدا کلاس درس را پر کنند.

وی افزود: برنامه ریزی یکی از سیاست های ماست و ما برنامه های کوتاه، میان و بلندمدتی داریم و برای تحقق آن ها تلاش می کنیم.

گوهری راد تصریح کرد: در انتساب ها شایسته سالاری و داشتن شرایط احراز برای ما مهم است ضمن این که ما از نیروهای جوان و خانم هم استفاده خواهیم کرد.

هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان و نارضایتی برخی خانواده ها از این موضوع هم گفت: سیاست های نظام تعلیم و تربیت این است که باید در طول برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش هدایت شوند.

گوهری راد اذعان کرد: ممکن است برخی اوقات آنچه که خانواده ها انتظار دارند رخ ندهد اما همه این کارها برای این است که پس از پایان دوره تحصیل دانش آموزان بتوانند شغلی برای خود دست و پا کنند. هرچند در این بخش هم قانونگذار پیش بینی های لازم را کرده است این دانش آموزان می توانند در مدارس غیردولتی در رشته های مدنظر خود تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان درخصوص پوشش تحصیلی در استان هم بیان کرد: متأسفانه مشکل ما در بخش متوسطه اول و به ویژه متوسطه دوم است و در کشور و استان وضعیت خوبی نداریم، پوشش تحصیلی در این مقاطع حدود ۸۰ درصد است ولی در دوره ابتدایی پوشش استان ۹۸.۳ درصد بوده که دو دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

گوهری راد درباره وجود ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل عنوان کرد: برای بازگشت بخشی از این افراد به مدارس با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تفاهم نامه هایی داریم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰ نفر از این دانش آموزان را شناسایی کردیم و توانستیم زمینه برگشت ۴۰۰ نفر را به مدارس فراهم کنیم.

گوهری راد همچنین به روز خبرنگار گریزی زد و خبرنگاران را آینه وجدان بیدار جامعه دانست و افزود: در جامعه دموکراسی خبرنگاران به عنوان رکن چهارم هستند و باعث می شوند حرف های مردم شنیده شود.

کد خبر 4361531

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش گلستان گرگان بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز دهه کرامت خطبه های نماز جمعه بیرجند زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات