Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی حسینی مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب خصوصا شهدای محراب و گرامیداشت پنجم مرداد اقامه اولین نماز جمعه بعداز انقلاب گفت : به استناد آیات قرآن مجید نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است و امروزه به برکت انقلاب اسلامی در بیش از 55 پایگاه نماز جمعه مسائل اعتقادی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی تبیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تریبون های نماز جمعه را محل وحدت و همدلی مردم و مسئولان دانست و افزود : تریبون نماز جمعه میتواند محل مطالبه گری مردم باشد و امیدواریم با رهبری مقام معظم رهبری و همراهی مسئولان مسائل و مشکلات یک به یک مرتفع گردد.

وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه می تواند مأمن و خاستگاه مطالبه مردم باشد و امامان جمعه به عنوان پدران معنوی در شهرها و مناطق مختلف با بیان مزایا و خدمات تامین اجتماعی می توانند در زمینه ترویج فرهنگ بیمه ای نقش برجسته ای ایفا نمایند.

حسینی با اشاره به اینکه 50درصد جمعیت کشور تحت پوشش است یادآور شد : یک میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت استان از لحاظ بیمه ای تحت پوشش است و 108 هزار خانوار ماهانه بیش از 130 میلیارد تومان از تعهدات بلند مدت سازمان استفاده می نمایند.

وی جمعیت تحت پوشش در شهرستان شهربابک را 43 درصد عنوان کرد و افزود: هر جا پوشش بیمه بوده ، چون تولید سازمان منفعت اجتماعی است امنیت اجتماعی را به دنبال داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یادآور شد: میزان تعهدات سازمان در شهرستان شهربابک به 2500 خانوار مستمری بگیر ماهیانه بیش از 4 میلیارد تومان است.

وی ساز و کار بیمه شدن را در تامین اجتماعی آسان ارزیابی کرد و ادامه داد : همه اقشار جامعه می توانند در چارچوب قوانین و مقررات با انعقاد قرارداد از مزایای سازمان تامین اجتماعی استفاده نمایند.

وی اظهار داشت : در استان کرمان بیش از 1700 طلبه با محوریت مرکز خدمات حوزه علمیه تحت پوشش سازمان هستند و در بین مستمری بگیران سازمان ائمه جمعه ای هستند که بازنشسته سازمان هستند و از مزایای بلند مدت سازمان استفاده می کنند.

وی تجهیز منابع جهت تحقق ماهانه 6700 میلیارد تومان تعهدات بلند مدت به شرکای اجتماعی در سطح کشور را حاصل تلاش همکاران و همراهی بیمه شدگان و کارفرمایانی که ماهیانه لیست و حق بیمه خود را به موقع به سازمان پرداخت می کنند دانست و گفت : سازمان بزرگ تامین اجتماعی افتخار دارد که خدمتگذار نیمی از جمعیت کشور است که تلاش می کنیم با ارتقاء خدمات سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، ایرج نادری عصر یکشنبه با اعلام این خبر در مورد پروژه لیست هوشمند حق‌بیمه گفت: طراحی و ساخت پروژه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از طی کردن فازهای آزمایشی در شعب مختلف کشور به صورت کامل عملیاتی و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و از ۱۶ اردیبهشت ماه در کلیه شعب تأمین‌اجتماعی سراسر استان فارس اجرایی خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس بیان کرد: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر دستیابی به تأمین‌اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان که در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی قرار داشت اکنون به مرحله اجرا رسیده است.

نادری در مورد مزایای ارسال لیست هوشمند گفت: در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

وی افزود: در واقع با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن، تمامی پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

به گفته نادری پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان از دیگر مزایای این طرح است.

نادری همچنین به کارفرمایان توصیه کرد با توجه به جدید بودن این طرح و جهت آموزش و احیاناً رفع مشکلات، اکیداً لیست حق بیمه کارکنان خود را قبل از ۲۵ اردیبهشت ماه ارسال نمایند.

وی افزود: آموزش‌های لازم به صورت فایل‌های تصویری و نوشتاری بر روی وب سایت این اداره کل به آدرس fars.tamin.ir موجود است.

کد خبر 6097642

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی