Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه آن، گفت: با توجه به اینکه در شرایط سیاسی فعلی حاکم بر روابط اقتصادی ایران با کشورهای مختلف دنیا امکان مشارکت و سرمایه گذاری با شرکت های کوچک و متوسط در کشورهای مختلف دنيا راحت و سریع تر است، تشکیل صندوق های سرمایه گذاری مشترک می تواند فرصت مناسبی جهت جذب سرمایه های خرد و کوچک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقی زاده اظهار داشت: ایجاد شرکت های مشترک جهت تبادل کالا و پول و ایجاد زمینه های همکاری با نهادهای مالی از جمله بانک های سرمایه گذاری فعال در کشورهای مختلف جهت اخذ مشاوره در راستای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
وی تصریح کرد: ایجاد شرکت های حمل و نقل مشترک و توسعه بنادر مخصوصا در حوزه کشورهای CIS (کشورهای استقلال یافته)، ایجاد شرکت های مشترک به منظور انجام پروژه های اقتصادی در بالادستی اقتصاد کشور (نفت) و ایجاد بسترهای لازم جهت معرفی شرکت های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و محصولات آن ها به سرمایه گذاران و بازارهای بین المللی نیز ضروری خواهد بود. 
تقی زاده افزود: شناسایی بازارهای موجود و بالقوه جهت صادرات محصولات و خدمات شرکت های تحت پوشش و تلاش برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در حوزه های صنایع متوسط از جمله صنایع غذایی و Hoteling از دیگر راهکارهایی است که سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف می توانند برای کمک به عملکرد و توسعه اقتصادی این صندوق به آن توجه کنند.
وی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در بهبود فضای کسب و کار و حضور فعال ایران در عرصه دیپلماسی اقتصادی خارجی، اظهار داشت: استراتژی اصلی صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص بین المللی نمودن فعالیت های اقتصادی خود شامل بهبود امکان دسترسی شرکت های تحت پوشش به بازارهای بین المللی، افزایش میزان تولید، افزایش جذب سرمایه های بین المللی و ارتقاء تکنولوژی تولید است.وی افزود: بنابراین، همکاری و همراهی سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان، امکان ایفای نقش بسیار موثرتری را برای رسیدن به اهداف مورد نظر فراهم می کند. تقی زاده به انتظارات صندوق بازنشستگی کشوری از سفرا و نمایندگان کشورمان به عنوان سفرای اقتصادی اشاره و تصریح کرد: این انتظارات در دو بخش خلاصه می شود. نخست، کمک به تسهیل فعالیت های صادراتی بنگاه های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است که انتظار داریم بازارهایی که در حال حاضر صندوق در حوزه بین المللی در آنها فعال است از دست ندهیم.
وی ادامه داد: همچنین بتوانیم جابجایی و نقل و انتقال پول را به صورت مناسب انجام داده و رایزنی های مناسبی درخصوص حل و جلوگیری از ایجاد مشکلات در زمینه های حمل و نقل و بیمه صورت گیرد. 
تقی زاده یادآور شد: دومین مساله ما، نگاه منطقه ای به فضای اقتصادی کشورهای مختلف دنیا است. امروز فضای اقتصادی و کسب و کار در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است و ظرفیت های متفاوتی بین کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و ... وجود دارد. از همین رو، بین المللی کردن فعالیت های اقتصادی، نگاه منطقه ای را می طلبد. 
وی تاکید کرد: دسترسی به فناوری های جدید به ویژه در صنایع Hi Tech (های تک) و منابع مالی در کشورهای اروپایی حائز اهمیت است و از آنجایی که در حال حاضر این صندوق با کشورهای اروپایی در تعدادی از مگاپروژه ها به ویژه در صنعت پتروشیمی در حال مشارکت و همکاری است، بیم آن می رود این پروژه ها ناتمام بمانند. به همین دلیل اتمام پروژه های در جریان تکمیل از اولویت های بنگاه های تحت پوشش صندوق است.
تقی زاده با بیان اینکه در کشورهای همسایه ایران، ظرفیت های بسیار بزرگی جهت صادرات کالاها به ویژه در صنعت غذایی وجود دارد، گفت: حفظ و گسترش این بازارها بسیار برای ما مهم است، به ویژه آنکه بیشتر مواد اولیه بنگاه های تابعه از کشورهای آسیایی از جمله چین تأمین می شود و بنابراین، تأمین مواد اولیه که حیات بنگاه ها و شرکت ها به آنها بستگی دارد، ضروری است.


 از ۵۰ سال فعالیت هنری «ناصر جبلی» تجلیل شد


همچنین آئین گرامیداشت ۵۰ سال فعالیت هنری «ناصر جبلی» بازنشسته فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری و پدر حمید جبلی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این مراسم با تلاش کانون بازنشستگی کشوری استان تهران و به مناسبت گرامیداشت ۵۰ سال فعالیت هنری و روزنامه‌نگاری «ناصر جبلی» در محل این کانون برگزار شد. 
ناصر جبلی، پدر حمید جبلی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، سال ۱۳۰۹ در تهران دیده به جهان گشود و بازی در ۲۰ فیلم سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی از جمله کلاه قرمزی، نگارش ۱۰ مجموعه داستان و شعر، سردبیری مجله‌های کایر، شایسته و ندای آذربایجان و نیز صدها مقاله اجتماعی و تاریخی را در کارنامه هنری و فرهنگی خود به ثبت رساند.
وی که یکی از مبتکران ساخت تندیس حیوانات از کاغذهای باطله موسوم به «پاپیه ماشه» در ایران است، در حاشیه این مراسم تندیس ها و نمونه هایی از آثار هنری خود را برای حاضرین به نمایش گذاشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری تقی زاده همکاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها