Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:41:10 GMT

بندربوشهر هوشمند سازی می شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۲۳۷۷

بندربوشهر هوشمند سازی می شود

به گزارش ایرنا،سیاوش ارجمندزاده روز سه شنبه درنشست با رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود:این دانشگاه در بخش پژوهش و مطالعات کاربردی هوشمندسازی و گردشگری دریایی استان بوشهر قادر به ایفای نقش تاثیرگذاری است.
وی بیان کرد: یکی از جنبه‌های اصلی و موثر در پروژه‌های هوشمندسازی بنادر مطرح دنیا استفاده از ظرفیت های دانشگاهی است که این مهم در دستور کار ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارجمندزاده ادامه داد: در این ارتباط باتوجه به تعامل خوب انجام شده کارگروه هوشمندسازی بندر به دانشگاه معرفی شده و برای تحقق این مهم زمینه بازدیدهایی جهت آشنایی با فعالیت ها و زیرساخت های بنادر استان بوشهر برای اعضای کمیته دانشگاه خلیج فارس فراهم شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهارداشت: باتوجه به اهمیت کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست دریایی در هوشمندسازی بندر بوشهر این موضوع مورد توجه ویژه واقع می شود.
ارجمندزاده ادامه داد: یک از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری توسعه مطالعات کاربردی در زمینه توسعه گردشگری دریایی است که در این راستا کارگروهی متشکل از دانشگاه و این اداره کل تشکیل می شود.
وی گفت: این کارگروه علاوه بر شناسایی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر می تواند به تعریف پروژه های کاربردی دیگری اقدام کند که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی زمینه اجرا چنین پروژه های فراهم است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: در تسریع مطالعات کاربردی و حرکت به سمت بندر هوشمند در هر زمینه آماده همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هستیم.
عبدالمجید مصلح افزود: افراد انتخاب شده در کارگروه دانشگاهی هوشمندسازی بندر بوشهر ازنیروهای توانمند، با انگیزه و علاقمند به این موضوع هستند.
وی ادامه داد: اکنون دانشگاه با همکاری دستگاه های اجرایی دیگر و با رویکرد مطالعات کاربردی و نه فقط پژوهشی در حال انجام پروژه های در سطح استان بوشهر است.
مصلح تاکید کرد: دانشگاه خلیج فارس با توجه به نقش و اهمیت دریا در معیشت مردم استان بوشهر توجه و تمرکز بر روی مطالعات و پژوهش های دریا محور را از وظیفه های اصلی خود می داند.
7212/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت حفاظت از محیط زیست خلیج فارس دستگاه های اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی گردشگری رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از دریافت مبلغ بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدرضا جعفری دوازدهم اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان، از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ برنامه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۹۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی جذب شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای ۵۰۶ نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه از محل تسهیلات در اختیار بنیاد برکت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید، بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر