Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:07:49 GMT

۳ شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۲۴۱۹

۳ شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، فاروق سخنور گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در حوزه استحفاظی در پایین دست روستای گروس سه نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

وی گفت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری مجاز ،دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز،دو دستگاه موتور سیکلت و یک قطعه اردک مرمری کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور افزود: اردک مرمری در سطح جهانی در خطر انقراض و نادر است به همین سبب در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست بهای شکار اردک مرمری از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ ۸ میلیون ریال استو

اردک مرمری در نیزارها به لانه‌سازی پرداخته و در ارتفاع پایین پرواز می‌نماید. نر و ماده تقریباً هم شکلند، فقط ماده‌ها کوچکتر از نرها هستند.

از مشخصات ظاهری این اردک‌ها کاکل سر آن هاست که به رنگ قهوه‌ای روشن بوده و نوک آن‌ها نیز بلند و باریک و سیاه می‌باشد. تعداد ۱۲ تخم حاصل هر دوره تخم‌گذاری آن هاست و از گیاهان آبزی تغذیه می کنند.

شوروی، افغانستان، شمال ایران، آفریقای جنوبی (بخش شمالی کشور)، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه محل زیست آن‌ها است.

کد خبر 4362457

منبع: مهر

کلیدواژه: پرنده شکارچی محیط زیست آذربایجان غربی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز دهه کرامت خطبه های نماز جمعه بیرجند زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است