Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید حسین زاده روز سه شنبه در نشستی با اعضای این دبیرخانه، با تشریح اهمیت تشکیل این ستاد در راستای هم افزایی برای پیشبرد اهداف عالی تربیت نسلی نو با دغدغه کتاب و کتابخوانی، همکاری حداکثری نهادهای موثر در این زمینه را خواستار شد.
وی با اشاره به اهداف و چشم اندازهای شیوه نامه و نیز موفقیت های دو سال گذشته در هدایت این طرح و استقبال صورت گرفته از طرف جامعه هدف، اظهار داشت: اعضای دبیرخانه اسامی مربیان و علاقمندان برای شرکت در دوره های کارگاهی و تشکیل گروه های کتابخوانی در سطح شهر را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین‌زاده گفت: به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان را برگزار می‌کند.
وی افزود: این جام با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی و عمومی استان ها و شهرستان‌ها، در شهرها و روستاهای متقاضی شرکت در جام برگزار می‌شود.
حسین‌زاده با اشاره به برخی فعالیت های اداره کل در حوزه‌ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برگزاری طرح های عیدانه،‌ تابستانه و پاییزه کتاب از دیگر برنامه‌های این حوزه است.
وی رویداد تبریز ٢٠١٨ را فرصتی برای تبیین توانمندی‌های استان در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان و اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی، فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم بخصوص کودکان و نوجوانان بیش از پیش رونق یابد.
مدیر کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز با استقبال از اجرای این طرح اظهار داشت: با همه تلاش های صورت گرفته، هنوز آنچنان که شایسته و مورد انتظار پتانسیل های استان است، پیشرفتی حاصل نشده است.
شهرام خدایی با بیان اینکه کار فرهنگی کاری اداری و دارای بازه زمانی تعریف شده نیست، افزود: کار فرهنگی زمان نمی شناسد و باید هدف گذاری ها از ابتدای سال صورت گیرد.
وی اظهار داشت: اجرای طرح های کتابخوانی مفید بوده ولی کافی نیست و ارزش گذاری باید بیش از این ها صورت گیرد.
خدایی با اعلام آمادگی برای تامین مکان جهت برگزاری کارگاه ها، همچنین هزینه ها معرفی مربیان علاقمند و توانمند، خاطرنشان کرد: حتی اگر بتوانیم دقیقه ای در بالا بردن سرانه مطالعه موفق شویم ارزش این همه تلاش را دارد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه بخش کودک در هر کتابخانه ای پایه گذاری شده و شامل گروه های نمایشی نیز هست، می توان به این طرح نیز تسری داد و نتایجی بیش از پیش حاصل کرد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز وجود رسانه های رقیب در کنار کتاب و در سایه ماندن کتاب و بحران عدم مطالعه کتاب را از معضلات اساسی بخش فرهنگی برشمرد.
سیروس مصطفی با اشاره به اهمیت مشارکت همه ادارات در اجرای طرح های کتابخوانی و ارائه گزارشی در خصوص جشنواره کتاب سال، اظهار داشت: برگزاری نشست های فعالان کتاب کودک از جمله نویسندگان و تصویرگران و برگزاری جلسات تخصصی در حوزه شعر و ادب در محل های پرتردد شهری، این طرح می تواند به بهترین شکل ممکن اجرا و نتایج مطلوبی حاصل شود.
مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز با اشاره به اینکه دین ما اهمیتی مضاعف به مقوله کتاب و کتابخوانی قائل است، ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این طرح، اجرای طرح در تمام سطح شهر اعم از مناطق برخوردار یا حاشیه نشین با رویکرد نمایشی و عینی سازی آموزه های کتب را خواستار شد.
رامین راستی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری با ٤٠ کتابخانه فعال در این حوزه نیز به خدمات رسانی مشغول است، خاطرنشان کرد: ٨٠ درصد مراجعه کنندگان تنها برای مطالعه کتب درسی حضور می یابند و ٢٠ درصد بقیه نیز برای تهیه کتب درسی مراجعه می کنند.
وی شناسایی نقاط و افراد هدف را از اولویت ها برای اجرای چنین طرح هایی برشمرد و برای در اختیار گذاشتن مکان ها و ظرفیت های سخت افزاری اعلام آمادگی کرد و گفت: 18 هزار صندلی برای مطالعه داریم و می توانیم سایر امکانات را نیز برای اجرای این طرح اختصاص دهیم.
کارشناس امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان نیز با اعلام اینکه طرح دوشنبه های کتابخوانی به طور مستمر در سطح مهدکودک های استان در حال اجراست، گفت: در راستای اجرای این طرح سه محور همگرایی کودک، خانواده و مربی باید مد نظر باشد.
علی دانش مرادی افزود: همچنین ارتقای کیفیت مطالعه و شیوه های مطالعه نیز در کنار ارائه و مطالعه کتاب باید مدنظر باشد و نقش ارزشمند خانواده ها در این زمینه نباید از نظر پوشیده بماند.
6132/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جامعه شعر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود